0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

اجرای پروژه انتقال تصویر برروی بستر فیبرنوری 3

در این پروژه همانطور که در دیاگرام مشاهده می کنید، 4 زون C1 تا C4 وجود دارد که در چهار گوشه یک مستطیل به طول و عرض 97m*197m در یک محیط صنعتی قرار گرفته اند.
در هر زون دو دوربین تحت شبکه وجود دارد. برای انتقال دیتای تصاویر هر 4 زون به اتاق مانیتورینگ روش های متعددی وجود دارد. اما روشی باید انتخاب شود که بالاترین کیفیت را داشته باشد و هم هزینه کمتری را به کارفرما تحمیل کند.

یک راه اینکه کابل فیبرنوری را دور تا دور زمین مستطیلی شکل بکشیم و همه دوربین ها را روی فیبر انتقال دهیم. نکته اینجاست که برای انتقال پورت شبکه به فیبر باید یک مدیا کانورتر 2 یا 4 پورت صنعتی گذاشت و در هر نقطه پچ باکس و فیوژن کار کرد که همه اینها هزینه پروژه را بالاتر می برد و این مورد نظر کار فرما نیست.

اما با کمی بررسی شرایط میتوان راه حل بهینه دیگری یافت. با توجه به اینکه فاصله دوربین هایی که در عرض مستطیل قرار گرفته اند از هم کمتر از 100 متر است می توان راه دیگری را نیز پیشنهاد داد.



روشی که ما برگزیده ایم به این ترتیب است:

با توجه به کوتاه بودن مسافت C1 و C2 تا اتاق مانیتورینگ و همین طور کوتاه بودن مسیر C3 تا C4 فیبرکشی تا این نقاط را حذف کردیم تا کاهش هزینه داشته باشیم.

اگر بخاطر داشته باشید در مقاله ای با عنوان چه کابل شبکه ای مناسب است؟ شرایط یک کابل شبکه خوب از جمله: 1- درجه خلوص 2- استاندارد بودن قطر هادی 3- استاندارد بودن طول تاب 4- استاندارد بودن شرایط روکش 5 – و نهایتا استاندارد بودن شرایط استفاده در محل را در همان مقاله توضیح دادیم.

با فرض اینکه همه این موارد در نظر گرفته شده است و این که فاصله دوربین های C3 و C4 کمتر از 100 متر است می توان برای انتقال تصویر دوربین های C3 به C4 از کابل شبکه با کیفیت استفاده کرد. با این کار 4 دوربین در نقطه C4 جمع می شود، بنابراین تنها فاصله ای که باید فیبرکشی شود از نقطه اتاق کنترل تا C4 می باشد.

فیبرنوری 12 کر از اتاق کنترل تا C4 کشیده می شود. فیوژن کاری و نصب پچ پنل ها فقط در همین دو نقطه انجام می گیرد.

شاید بگویید برای انتقال یک پورت شبکه نیازی به کابل 12 کر نیست، حق با شماست ولی اولا کابل 6 کر و یا 4کر همیشه موجود نیست و دیگر اینکه کابل 12 کر تفاوت قیمت چندانی با 4 کر ندارد. لذا جهت پیش بینی آینده بهتر است که همان 12 کر Outdoor استفاده شود.

با توجه به نزدیک بودن اتاق مانیتورینگ به دوربین های C1 و C2 می توان با کابل شبکه تصاویر این نقاط را انتقال داد. بنابراین در اتاق کنترل یک پچ پنل قرار می دهیم در نقطه C4 کنار دکل هم یک پچ پنل دوکاره هم برای آرایش کابل شبکه و هم کابل فیبرنوری در نظر می گیریم. (عکس این محصولات در انتهای متن آورده شده است.)

در نقطه C4 یک مدیاکانورتر صنعتی با کیفیت با شماره فنی Sepitam-PI204G-DF در نظر می گیریم که 4 دیتای شبکه از 4 دوربین زونهای C3 و C4 را از طریق ماژول SFP روی فیبر انتقال می دهد. در اتاق کنترل برای دریافت این سیگنال دیتا از روی فیبر یک مدیا کانورتر تک پورت 100/1000mbps با شماره فنی که دارای یک پورت شبکه و یک پورت ماژول SFP است کفایت می کند. (عکس این محصولات در انتهای متن آورده شده است.)

با فرض اینکه ماژول SFP در نظر گرفته شده داپلکس است لذا تنها دو کر فیبر نوری برای انتقال سیگنال اشغال میشود. در حالتیکه ماژول سیمپلکس باشد تنها یک کر اشغال میشود.

مدیاکانورتر 100G20 دیتای خود را به یک سوییچ PoE 8 پورت با شماره فنی Sepitam-P208G-DF تحویل می دهد. سوییچ 8 پورت دیتای 4 دوربین موجود در زون C1,C2 را نیز تحویل می گیرد. نهایتا یک پورت از این سوییچ 8 پورت به سرور یا NVR وصل شده و انتقال تمام دیتاها انجام می شود.

در نظر داشته باشید اگر فاصله نقطه C3 وC4 بیشتر از 100 متر بود در اجرای این طرح باید تجدید نظر شود.

همه محصولات ارتباطی استفاده شده در این پروژه از برند معتبر Sepitam بوده که دارای دو سال گارانتی تعویض و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

طراح: شرکت سپیتام

www.sepitam.com

تلفن تماس: 44144140


Sepitam-PI204G-DF
IEEE 802.3af Power over Ethernet (PoE) Standard Compliant , 4 x 100/1000Mbps Auto-Negotiation and Auto-MDIX Fast Ethernet RJ45 Ports, Data transmission up to 100m, Dual Minigbic Optical interface SFPs



Sepitam-MC11G-SSF
100/1000Mpbs , industrial grade media converter with one port Rj45,empty slot for Cisco and other industry standard SFPs


Sepitam-PS208G-DF
.IEEE 802.3af Power over Ethernet (PoE) Standard Compliant, 8 x 100/1000Mbps Auto-Negotiation and Auto-MDIX Fast Ethernet RJ45 Ports


پچ پنل فیبرنوری و شبکه

پچ باکس فیبرنوری