0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

تجهیزات مورد نیاز و نحوه راه اندازی سوئیچ در شبکه فیبر نوری به زبان ساده

قبل از نحوه اتصال فیبرنوری به سوئیچ شبکه برای اینکه بتوانیدتمامی لینکها را در شبکه فیبر نوری برقرار کنید، یک دید کلی از تجهیزات شبکه فیبرنوری به شما ارائه میدهیم. در غیر این صورت میتوانید قسمت سوئیچ فیبر نوری را مطالعه بفرمایید.

همان‌طور که میدانیم کابل شبکه برای مسافت‌های زیر ۱۰۰متر کاربرد دارد و برای مسافت بالاتر یا مجبور به‌قرار دادن سوئیچ در بین راه یا استفاده از فیبر نوری هستیم .

برای برقراری لینک فیبر نوری تجهیزاتی که نیازمندیم به‌قرار ذیل است :

۱ - کابل فیبر نوری

۲ - پچ پنل فیبر نوری

۳ - پیگتیل فیبر نوری

۴ - جوش فیوژن

۵ - آداپتور فیبر نوری

۶ - پچکورد فیبر نوری

۷ - ماژول فیبر نوری

۸ - سوئیچ و مبدل فیبر نوری

کابل فیبر نوری چند نوع دارد که در پست‌های قبل به آن اشاره‌شده است و بسته به تعداد کر و پوشش‌ها قیمت متفاوتی دارد.

فیبر سینگل مد و مالتی مد

برای برقراری یک لینک بسته به تجهیزی که استفاده می‌کنیم به 1 یا 2 کر نیازمندیم. در حالت تک کر Send و Receive را روی یک کر انجام می‌شود که به نوع تجهیز آن سیمپلکس می‌گویند. درجایی که ترافیک کم و محدودیت استفاده از کر داشته باشیم کاربرد دارد . این نوع تجهیزات گران‌تر از نوع دوم که دابلکس است می‌باشد. در مدل داپلکس Send روی یک کر و Receive روی کر دیگر انجام می‌گیرد .

نمایه‌ای از برش عرضی فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

بسته به تعداد کری که می‌خواهیم فیوژن کنیم می‌توان پچ پنل موردنظر را تهیه نمود که البته باید به نوع کانکتور پیگتیل خود نیز توجه کنیم. پچ پنل ها از تک پورت (دو کر) شروع می‌شود تا انواع بالاتر که قابلیت نصب رو دیواری و یا رک را دارد .

پچ پنل فیبر نوری

پیگتیل فیبر نوری

پیگتیل فیبر نوری بسته به نوع کابل و سوکت موردنظر انتخاب می‌گردد که سینگل مد یا مالتی مد است و برای ایجاد ارتباط و اتصال فیبر به سوئیچ مورداستفاده است .

 

انواع پیگتیل فیبر نوری

جوش فیوژن

برای اتصال کرهای کابل فیبر نوری به پیگتیل ( کابلی که یک سر آن آزاد است و سر دیگر آن سوکت فیبر نوری خورده است) از دستگاهی بنام فیوژن اسپلایسر استفاده می‌شود.

آداپتور فیبر نوری

پچکورد فیبر نوری

پچکوردها برای اتصال پچ پنل به سوئیچ یا هر دیوایسی که ورودی فیبر داشته باشد مورداستفاده است که در تهیه آن باید به نوع فیبری که در کابل‌کشی مورداستفاده قرار داده‌ایم , تک پورت یا دابلکس بودن و سوکت های پچ پنل و دیوایس توجه کرد. مثلاً SC to LC یا SC to SC یا ST to SC و ...

پچکورد فیبر نوری SC to LC

پچکورد فیبر نوری

ماژول فیبر نوری

ماژول فیبر بسته به پهنای باند و تک کر یا دو کر بودن آن انتخاب می‌گردد.این ماژول بر روی سوئیچی که پورت فیبر دارد نصب می‌شود .

ماژول فیبر نوری

کلیه تجهیزات پسیو فیبر نوری توسط شرکت سپیتام ارائه می‌گردد.

سوئیچ فیبر نوری

برای تبدیل دیتا به نور و برعکس از سوئیچ‌های فیبر استفاده می‌شود که می‌توان از نوع تک پورت آن‌که به مدیا کانورتر معروف است و دارای یک پورت فیبر و یک پورت شبکه است استفاده نمود تا انواع بالاتر آن . مدیا کانورتر و PoE سوئیچ فیبر نوری در سیستم های حفاظتی برای انتقال تصویر دوربین‌های تحت شبکه استفاده می‌شود.

مبدل فیبر نوری برای انتقال سیگنال تصویر دوربین آنالوگ می‌باشد که از تک کانال و چهار کانال تا 64 کانال موجود می‌باشند.

دیاگرام یک پروژه نظارت تصویری تحت شبکه

در این دیاگرام به‌طورکلی تجهیزاتی که نیاز دارید در یک شبکه فیبر نوری برای انتقال تصویر آنالوگ و دیتای تحت شبکه آورده شده است. در هر پروژه فیبر نوری نحوه کشیدن فیبر و نوع انتخاب دستگاه‌ها و تجهیزات فیبر نوری اکتیو بسیار اهمیت دارد. برای آشنایی بیشتر با طراحی پروژه‌های نظارت تصویری در بستر فیبر نوری به سایت شرکت سپیتام سری بزنید و گزارش‌های مربوط به چند پروژه انتقال تصویر در بستر فیبر نوری را مطالعه فرمایید.