0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

تفاوت استاندارد های مختلف PoE؛ بهترین انتخاب کدام است؟

PoE یا Power over Ethernet، یک فناوری اثبات شده به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان است که هم داده ها و هم توان را به طور ایمن از طریق یک کابل اترنت واحد برای شبکه های محلی (LAN) ارائه می دهد.

تکنولوژی PoE و PoE Switch:

تکنولوژی PoE در سال 2003 توسط استاندارد IEEE 802.3af تعریف شد که طبق این استاندارد PoE به یک PD (دستگاه مصرف کننده) مانند تلفن VoIP این دسترسی را میدهد که تا 12.95 وات توان را از تنها دو زوج از چهار زوج سیم کابل اترنت دریافت کند.

چطور؟ سوئیچ PoE راه حل فناوری PoE است، بدین گونه که این دستگاه بعنوان نوعی PSE (منبع تغذیه) عمل میکند و میتواند برق PD ها را از طریق کابل اترنت برای برقراری اتصال به شبکه تامین کند.

به طور کلی، یک سوئیچ با استاندارد IEEE802.3 af حداکثر توان 15.4 وات در هر پورت PoE و محدوده ولتاژ بین 44 تا 57 ولت را پشتیبانی میکند اما محدوده ولتاژ PD هایی که به سوئیچ PoE متصل میشوند از 37 تا 57 ولت میباشد.

لطفاً مقاله "کالای ریفر چیست؟" را مطالعه بفرمایید.

تکنولوژی +PoE و PoE+ Switch:

تکنولوژی PoE+ نسخه بروز شده فناوری PoE است که در سال 2009 توسط استاندارد IEEE 802.3at معرفی شد.

PD های موجود در بازار به توان بیشتری احتیاج دارند مانند اکسس پوینت های بی سیم که برای کارکرد عادی به توانی بیش از 12.95 وات نیاز دارند، به همین سبب تکنولوژی +PoE بوجود آمد که میتواند از توان بالاتری پشتیبانی کند.

سوئیچ +PoE همان سوئیچ PoE معمولی است که در کنار انتقال دیتا برق PD را نیز تامین میکند با این تفاوت که میتواند تا 25.5 وات برق را برای یک PD در محدوده ولتاژ 42.5 تا 57 ولت تامین کند. در این نوع سوئیچ ها حداکثر توان ارائه شده توسط هر پورت 30W ،PoE وات و با محدوده ولتاژ 50 تا 57 ولت میباشد.

تکنولوژی ++PoE و PoE++ Switch:

بدنبال کاربردی تر کردن دستگاه ها و قدرتمند کردن آنها، استاندارد IEEE802.3 بار دیگر لازم دانست تا در سال 2018 تکنولوژی PoE خود را به استاندارد بالاتری ارتقاء دهد: IEEE802.3bt

دستگاه هایی که از این استاندارد پشتیبانی می کنند می توانند تا توان 90 وات را بر روی کابل اترنت انتقال دهند، این یعنی دوربین های خوش اشتهای 60 و 90 وات نیز می توانند از مزیت های PoE بهره مند شوند.

PoE را میتوان به دو نوع طبقه بندی کرد:

نوع 3و نوع 4

نوع 3: در این نوع PoE ها دو یا هر 4 زوج سیم تابیده شده قابلیت انتقال توان به PD تا 51 وات را دارد.

نوع 4: در این نوع نیز قدرت انتقال تا 71 وات را برای یک دستگاه PD با کابل 4 زوج فراهم داریم.

فناوری انحصاری شرکت سیسکو UPoE (Universal Power Over Ethernet) مشابه PoE نوع 3 عمل میکند که استاندارد IEEE PoE را برای PD به دو برابر قدرت یعنی تا 51 وات گسترش میدهد. البته در برخی موارد، UPoE به اختصار PoE نامیده میشود.

انواع سوئیچ های PoE++ , PoE+ , PoE: کدام انتخاب مناسب تر است؟

*نکته: ارقام استفاده شده فقط از نظر تئوری کاربرد دارند.

در کل، سوئیچ های PoE اغلب ظرفیت کل توان یک سوئیچ با پورت های بیشتر را به بالای حد مجاز می افزاید. از آنجایی که بسیاری از PD ها کمتر از حد اکثر توانشان مصرف میکنند، یعنی به عنوان مثال اگر سوئیچی با پورت های PoE نوع 4 دارید، به این معنی نیست که از همه آنها در حداکثر بار 7*24 استفاده خواهید کرد در نتیجه میبایست نیاز برق را برای تمام PD هایی که میخواهید به سوئیچ متصل کنید را محاسبه کرده و پچ کابل های مناسب برای راه اندازی سیستم PoE را تامین کنید.

تفاوت های زیادی بین سوئیچ های Po+، PoE و ++PoE در حالت کار و منبع تغذیه وجود دارد که تاثیر مستقیم روی کاربرد های آنها دارند.

بعنوان مثال یک سوئیچ IEEE802.3 af یا به اختصار "af"، معمولا برای پشتیبانی از دستگاه هایی استفاده میشود که به برق کمتر از توان 15.4W احتیاج دارند.(مانند تلفن های VoIP، سنسور ها، اکسس پوینت های دو آنتنه و یا دوربین های نظارتی ساده که قابلیت حرکت و بزرگنمایی ندارند)

در سوئیچ های +PoE، این دستگاه از انواع دوربین های نظارتی پیشرفته تر که قابلیت حرکت و زوم کردن را دارند و همچنین اکسس پوینت های 6 آنتنه، Video Over Internet Protocol و غیره پشتیبانی میکند.

در توان های بالاتر،با از استفاده از سوئیچ های نوع 3 میتوان از دستگاه هایی مانند سیستم ویدئو کنفرانس و دستگاه های مدیریت ساختمان و غیره پشتیبانی کند.

همچنین سوئیچ های نوع 3 میتواند از دستگاه هایی مانند لپ تاپ و تلویزیون نیز پشتیبانی کند.

با فرض اینکه مرکز داده شما فقط به سطح توان استاندارد پایین نیاز دارد، سوئیچ های PoE نیاز شما را تامین می کند. با این حال اگر یک شبکه قوی و کابردی تر با چندین دستگاه داشته باشید و همچنین نمیخواهید که در ناحیه پورت ها دچار محدودیت باشید، انتخابتان میبایست سوئیچ های +PoE و یا ++PoE باشد.

در ابتدای طراحی زیرساخت های مورد نظر در صورت داشتن نیاز های بالاتر و یا بنا نمودن ساختار سیستم برای داشتن قابلیت ارتقا، نگاهی به تکنولوژی های +PoE و یا ++PoE میتواند گزینه بهتری برای شما باشد اما در مقابل اگر تکنولوژی PoE راه حل مناسبی برای رفع نیاز های شما با توجه به خواسته هایتان میباشد منطقی است که طراحی شبکه PoE موجود خود را حفظ کنید.

نتیجه گیری

نیازهای روزافزون PD ها باعث می شود که فناوری PoE از PoE به +PoE و ++PoE تبدیل شود.

همچنین سوئیچ مبتنی بر PoE نیز از سوئیچ شبکه PoE به سوئیچ +PoE و سوئیچ ++PoE ارتقا یافته است.

این مقاله تفاوت‌های بین سوئیچ PoE در مقابل +PoE و++PoE و همچنین کاربردهای آنها را روشن می‌کند.