0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

شبکه تجمیع ۱۰ گیگ برای یک موسسه آموزشی در استرالیا

پیش‌زمینه

هنگام راه‌اندازی یک شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات تجاری، مهم است که شبکه‌ای بسازید که برای نیازهای تجاری شما مناسب باشد. در این Case Study یک شبکه SMB کارآمد و هوشمند برای یک دانشگاه استرالیایی طراحی‌شده که کارفرما در این پروژه به ایجاد یک شبکه تلفیقی سیمی و بی‌سیم در محل نیاز داشته است.

چالش

  1. همه تجهیزات و سیم‌کشی مربوط به وایرلس اکسس پوینت‌ها WAP ، دوربین‌های IP و تلفن‌های IP باید در کنار زیرساخت سیمی شبکه قرار بگیرند که از شکافتن اضافی داخل دیوارها و سقف‌ها جلوگیری شود.
  2. مشتری انتظار دارد که یک شبکه باثبات و انعطاف‌پذیر داشته باشد که دارای قابلیت افزونگی (Redundancy) داشته باشد و همچنین به‌راحتی مدیریت‌شده و نگهداری از آن راحت باشد. تقاضای مهم دیگر مشتری این بود که شبکه بتواند رشد روزافزون پهنای باند شبکه را در آینده برآورده سازد.

برای این پروژه سوئیچ کور مدیریتی که قابلیت Vlaning را داشته باشد و ۱۰گیگ را پشتیبانی کند استفاده‌شده است. همچنین در لایه تجمیعی سوئیچ PoE+ برای اتصال به کامپیوترها و وایرلس‌ها و دوربین‌های تحت شبکه استفاده‌شده است.

کل شبکه دارای قابلیت Redundancy است. دو سوئیچ کر از طریق لینک MLAG به یکدیگر متصل شده‌اند. با این طراحی که انجام‌شده اینتراپت در شبکه به وجود نخواهد آمد. حتی اگر یکی از سوئیچ کرها به مشکل بخورد و دان شود، و یا فیبرهای مربوط به آن به هر دلیلی کات شود، شبکه از کار نمی‌افتد و از طریق سوئیچ کر دوم ارتباط برقرار می‌گردد.

خلاصه

این‌یک راه‌حل شبکه همگرای معمولی برای سازمان‌ها با اندازه متوسط است که در آن شبکه‌های باسیم و بی‌سیم موردنیاز است. قابلیت Redundancy آن به‌اندازه کافی در نظر گرفته‌شده است تا از دسترسی شبکه در صورت خرابی اطمینان حاصل شود. همچنین پورت‌های کافی برای دستگاه‌های اضافه‌شده احتمالی در آینده نیز وجود دارد. باتوجه ‌به ۱۰گیگ بودن سوئیچ‌ها این اطمینان وجود دارد که با افزایش پهنای باند مصرفی حداقل تا چندین سال مشکلی به وجود نخواهد آمد.