0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

عواملی که باید در طراحی یک زیر ساخت شبکه POE / IP سیستم نظارت تصویری در نظر گرفت!

اگر یک جز در زیرساخت تغییر کند، ممکن است سایر اجزا نیاز به تغییر داشته باشند.

اگر اطلاعات صحیح را داشته باشید،( تهیه BOM لیست قطعات) برای زیرساخت سخت نیست. احتیاط: زیرساخت‌ها در هر پروژه‌ای منحصربه‌فرد هستند. بنابراین خیلی به لیست های موجود خود و یا طراحی‌های قبلی خود متکی نباشید. اگر یک جز در زیرساخت تغییر کند، دیگر عمل نمی‌کند، زمان بگذارید و ببینید آیا باقی اجزا نیز نیاز به تغییر دارند یا خیر.

بیایید چند سوال و نکته را در زمان طراحی زیرساخت شبکه برای استفاده با یک سیستم نظارت ویدئویی IP/PoE بررسی کنیم.

ابتدا باید با Collection Point را که برای هر پروژه منحصربه‌فرد است را انجام دهید. هر Collection Point می‌تواند مکانی باشد که تمام دستگاه‌ها (دوربین‌ها / اکسس پوینت‌ها) به آن محل روت می‌شوند.

برای هر پروژه درباره موارد زیر تصمیم بگیرید:

دوربین‌ها و تعداد دوربین‌ها

  • برند دوربین‌ها و تعداد هر مدل دوربین چه هستند؟ دانستن این مطلب در تصمیم‌گیری درباره نیازمندی‌های PoE و پهنای باند کمک می‌کند.
  • چند دوربین به این مکان می‌روند؟ اگر دوربین‌های متفاوتی از برندهای متفاوت باشند، تمام آن‌ها را با تعدادشان فهرست کنید.

این تعداد را بر طبق آن‌هایی که کمتر یا مساوی ۹۰متر یا بیشتر از ۹۰متر از اتصال شبکه و منبع POE فاصله‌دارند تقسیم کنید. ممکن است بگویید محدودیت IP/POE ۱۰۰متر است. اما در نظر داشته باشید خمش کابل در طول مسیر می‌تواند مقاومت را افزایش دهد و عملکرد را کاهش دهد.

نوع کابل نیاز به یک تجهیز اضافه را نیز مشخص می‌کند.

نوع کابل

چه کابلی نصب‌شده است؟ برای سیستم‌هایی که از آنالوگ به IP تبدیل‌شده‌اند، احتمالاً کابل کواکسیال یا فیبر استفاده‌شده است. برای کواکسیال تقریباً تمام سیستم‌های موجود RG59 دارند. اما مهم است که مطمئن شویم که سیستم‌های قدیمی ممکن است حتی از کابل شیلد آلومینیومی استفاده کنند که باید به خاطر مقاومت بالا تعویض شوند.

سیستم‌های جدید از Cat 5 یا Cat 6 استفاده می‌کنند.

فیبر پیچیده‌ترین حالت است. زیرا باید Single mode/ Multimode بودنش مشخص شود. نوع مدیایی که با نوع فیبر و پهنای باند مطابق باشد نیز باید انتخاب شود.

نوع کابل مشخص می‌کند آیا نیاز به تجهیزات مازاد برای تبدیل به UTP دارید یا کابل اترنت را می‌توان به‌صورت مستقیم در شبکه به کاربرد. کواکس و فیبر هر دو نیاز به‌نوعی تبدیل مدیا برای تبدیل به UTP دارند.

طول کابل

Extender لازم را انتخاب کنید. همان‌طور که قبلاً گفتیم در هر collection point ، اتصالات دستگاه خود را برحسب فاصله به کمتر از ۹۰متر و بیشتر از ۹۰متر تقسیم کنید. سپس بلندترین فاصله کابل را به‌عنوان مرجع خود استفاده کنید و نوع Extender موردنیاز برای مطابقت با پهنای باند و نیازمندی‌های دستگاه PoE را مشخص کنید. برای استفاده از هر دستگاه در طول مسیر باید تأثیر آن بر پهنای باند و PoE را در نظر بگیرید.

شبکه و منبع) PoE این بخش می‌تواند سخت‌ترین بخش باشد(

مدیریت متغیرها: درحالی‌که استانداردهای IEEE بسیاری بر اتصالات داخلی شبکه و PoE حاکمیت می‌کنند، اما مهم‌ترین متغیرهایی که به آن توجه داریم هیچ استانداردی ندارند. تصمیم‌گیری درباره توان کل PoE(ٍReal PoE budget) و نحوه برنامه‌ریزی PoE البته اگر قابل‌برنامه‌ریزی باشد، تا پهنای باند داخلی سوییچ و توانایی هر پورت برای تطابق با پهنای باند موردنیاز یک دوربین متفاوت هستند.

دو نکته مهم که باید در نظر بگیرید:

ابتدا، پهنای باند شما باید در تمام‌مسیر انتقال پایدار بماند. دوم، منبع PoE شما باید قادر باشد نه‌تنها برق موردنیاز برای به راه‌اندازی دستگاه خود و هر دستگاه دیگری در مسیر، بلکه توان شوک استارت آپ برای اجتناب از خاموشی‌های PoE را نیز فراهم کند.