0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

مدیریت نصب و راه اندازی پروژه های فیبرنوری

مدیریت نصب و راه اندازی فیبر نوری می تواند ساده ترین بخشی از پروژه باشد، در صورتی که طراحی و برنامه ریزی به طور کامل انجام شده باشد و یک پیمانکار ذیصلاح انتخاب کرده باشیم، در غیر این صورت می تواند سخت ترین بخش باشد. اما همه چیز حتی با این فرض که درست انجام شده باشد، باز ممکن است اشتباهاتی داشته باشد. در اینجا برخی از دستورالعمل ها برای مدیریت نصب و راه اندازی فیبر نوری را بیان می کنیم که می تواند مشکلات مرتبط با آن را به حداقل برساند.

اولین مورد این است که کسی که کار را در دست می گیرد، در طول پروژه آن شخص باید به آسانی برای مشاوره و به روز رسانی در دسترس باشد. که معمولا در بخش IT و مدیریت پروژه هستند. هر کسی که وظیفه مدیریت پروژه را در دست می گیرد باید درگیر کار شود و تمام وقت خود را به کار اختصاص دهد. اگر لازم باشد، مسئولیت را به سرپرست ساخت و ساز با امضای قراردادی که الزامات در آن نوشته شده، برای گزارش روزانه و به روز رسانی واگذار کند.

همچنین مطمئن باشد، هر کس که مسئول بخش هایی از پروژه است، به بررسی و از نزدیک با برنامه نصب آشنا باشد . همه باید به سایت های مربوطه دسترسی داشته و با مکان ها آشنا باشند. همچنین باید مطمئن بود که به تماس ها در مورد سوالات مطرح شده در سایت ها، طرح ها، قطعات و هر چیز دیگری پاسخ داده شود. و هر کس که نیاز دارد اطلاعات تماس خود را برای دیگران بگذارد مثلا ( تلفن های همراه معمولا استفاده می شود، از ایمیل ممکن است خیلی کم استفاده شود).

مکان های قطعات ، ابزار و تجهیزات باید به تمام پرسنل شناسانده شود. در مشاغل بزرگتر، مدیریت تجهیزات و قطعات ممکن است یک کار تمام وقت باشد. مانند مدیریت ماشین الات مربوط به اجرای فیبر نوری. همچنین باید تمام برنامه ریزی های مورد نیاز انجام شوند. در صورتی که محل نصب Outdoor باشد، شاید نیاز به شرکت های امنیتی برای حفاظت از پرسنل نصب و ماشین الات راه اندازی در سایت های عمومی، وجود داشته باشد.

اگر پروژه به اندازه کافی بزرگ باشد، به چند روز یا بیشتر، جلسات روزانه نیاز دارد. به منظور بررسی پیشرفت روزانه، توصیه می شود حداقل یک ناظر ساخت و ساز در سایت و شخص کاربر مسئول این پروژه جلسات را برگزار کنند. چنین جلساتی را باید هرچندکوتاه و شاید تنها با یک کنفرانس تلفنی انجام داد.

البته، انتظار می رود که نصب و راه اندازی در یک " شیوه ای شسته و رفته و استادانه " انجام شود. پیمانکاران برق انجمن ملی ( NECA ) و فیبر انجمن نوری ( FOA ) در ایجاد یک استاندارد هستند که تعریف آنچه که لازم است در تاسیسات فیبر نوری بدانیم باشد. NECA / FOA 301-2004 ، نصب و تست فیبر نوری کابل (کابل) ، از NECA در دسترس است. این سند یک مرجع خوب برای هر دو، پیمانکار و کاربر است . به عنوان مثال تمام جنبه های نصب و راه اندازی آن را پوشش می دهد ، از جمله موضوعاتی که ما در اینجا پوشش می دهیم، و به عنوان یک مرجع استاندارد برای قراردادهایی در مشاغل نصب و راه اندازی طراحی شده است. توجه داشته باشید که استاندارد NECA / FOA جنبه های ایمنی تاسیسات فیبر نوری را نیز پوشش می دهد ، که یک موضوع مهم و حیاتی برای یک نصب و راه اندازی موفقیت آمیز است.

داده های بدست آمده از آزمون نصب و راه اندازی برای مشتری برای اثبات این که پیمانکار کارش را بدرستی انجام داده، مهم است. همچنین برای اینکه که اطمینان ایجاد شود که مرحله طراحی پوشش داده شده و اینکه چگونه پیمانکار نصب و راه اندازی را انجام داده است. به ندرت پیش می آید که یک کاربر نیاز تست فیبر نوری را درک کند، بنابراین NECA / FOA 301 استاندارد را به عنوان بخشی از بسته پیشنهادی پروژه و قرارداد اعلام کرده است. پیمانکار باید بر اساس استاندارد، تمام آزمونهای مورد نیاز برای تمام قسمت های این پروژه را ارائه دهد.

اگر اشتباهی رخ بدهد چه؟ در اینجا تماس های ضروری جهت تصمیم گیری مهم است. اگر اشتباهی اتفاق افتاده است ، بدیهی است که در اینجا برعهده سرپرست محل است که به سرعت تصمیم گیری کند که اگر آنها می توانند مشکل را حل کنند اگر نه مسئولیت آن را به عهده کسی دیگری بگذارد. با بررسی پیشرفت به طور منظم، اختلالات می تواند به حداقل برسد. مثلا اگر خرابی تجهیزات ( به عنوان مثال یک اتصال فیوژن ) باشد کار می تواند پیشرفت کند و ادامه داشته باشد، اما اگر مشکل در کابل کشی باشد نمی تواند ادامه دهد، با انجام اتصالات به عنوان جایگزینی تجهیزات می توان کار را از سر گرفت. مشکلات باید توسط یک برنامه نصب و تعداد زیادی از افراد با تجربه بررسی و حل شوند، اگر حل نشد نیاز به منابع جدید و پرسنل جدید داریم.

مستندات به عنوان مدرک نشان می دهد اجرای کار به درستی انجام شده و ارائه جهت تصویب به روند پرداخها به پیمانکار می باشند، انتظار می رود، مستندات شامل طرح های اجرای کابل ، جداول داده اتصالات و داده های آزمون تست در هر قسمت از فیبر کشیده شده در محل میباشد. تهیه مستندات گران است اما همیشه ارزش آنها بیش تر از آن هزینه ها می باشد! پیمانکار باید و دقیقا چیزی که مشتری انتظار دارد را فراهم آورد و آن را باید در یک فرمتی که برای هر دو طرف قابل درک باشد ارائه دهد. به یاد داشته باشید که این مورد را به عنوان یک آیتم یک خطی در بسته پیشنهادی خود ارائه دهید.

به یاد داشته باشید سودمندی مستندات فراتر از اثبات این است که نصب و راه اندازی به درستی انجام شده است یا نه. از آن برای حرکت و پیشرفت در آینده نیز می توان استفاده کرد، جهت اضافه کردن و تغییرات و ترمیم در صورت قطع شدن. اگر کاربر موافقت کند ، پیمانکار باید یک کپی برای سوابق خود ( اضافه کردن عکس در صورت امکان) و استفاده از آن برای نصب و راه اندازی دوباره همان و یا برای کمک در بازسازی اضطراری داشته باشد.

همینطور برنامه ریزی برای بازسازی در طول پروژه مورد استفاده قرار می گیرد. انتظار نداریم برای بیشتر کاربران کاربردی داشته باشد بیشتر جهت نظارت در بخش های مختلف پروژه مورد استفاده پیمانکار است. در طول فاز طراحی است که مشکلات می تواند رخ دهد از این رو برنامه ریزی می تواند باعث کاهش درد و انجام مرمت گردد. مثلا اگر کابل بیش از حد خریداری شده باشد، می توان با صرفه جویی در باقی مانده کابل پس از نصب و راه اندازی و ذخیره آن در محلی مناسب به جای شکستن و یا قطع کابل از آن برای پیوند و یا در مدت زمانی دیگر برای اجرای کار از آن استفاده نمود.

نگه داشتن یک فایل برای پروژه نصب و راه اندازی با شرح تمام قطعات مورد استفاده و مستندات کامل می تواند به هر دو، هم کاربر هم پیمانکار کمک کند. کاربر می تواند برای کمک تماس بگیرد و کارفرما با توجه به اطلاعات به سرعت به رفع مشکل و پیاده سازی آن بپردازد.

پس از اتمام نصب ، تمامی پرسنل مربوطه باید از پروژه دیدار کنند، بررسی نتایج پروژه، ارائه اطلاعات نهایی برای اسناد و تصمیم بگیرند قبل از بستن پروژه اگر هر چیز دیگری نیاز است انجام شود. پاک کردن تمام سایت های کار، ذخیره تمام اجزای باقی مانده، تمام فایل ها و اسناد و مدارک، قفل تمام نقاط دسترسی

به شبکه و لذت بردن از پهنای باند.

انتخاب پیمانکار فیبر نوری

یکی از کلید های پروژه های فیبر نوری موفق انتخاب یک پیمانکار شایسته می باشد. مشتریان برای نصب و راه اندازی فیبر نوری باید بدنبال پیمانکارانی باشند که در مورد نصب و راه اندازی فیبر نوری آگاه تر و با تجربه هستند. کاربران و مشتریان فیبرنوری به ندرت برای اجرای فیبرنوری اطلاعات دارند.

یک پیمانکار شایسته فیبر نوری در هر نصب و راه اندازی از طریق شش مرحله پروژه را انجام خواهد داد: طراحی، نصب و راه اندازی، تست، عیب یابی، اسناد و مدارک و ترمیم. هر مرحله دارای الزامات خاص خود و همچنین دانش و مهارت است.

هنگامی که قراردادی انتساب می شود، پیمانکاران باید قادر به کمک به مشتری در انتخاب انواع مناسب کابل، اتصالات و سخت افزار برای نصب و راه اندازی باشند. پیمانکار باید بداند که کدام قطعات با استانداردهای صنعت مناسب است که قابلیت همکاری و بسط در آینده را تضمین خواهد کرد. پیمانکار با تجربه نیز ممکن است در انتخاب فروشندگان کمک کند. تجربه کار با انواع محصولات خاص و فروشندگان اجازه خواهد داد که پیمانکار نه تنها به مشتری کمک کند ، بلکه به انتخاب محصولات که نصب و راه اندازی را سریع تر و آسان تر می کند کمک کند.

مراحل نصب واقعی می تواند چیزی بیش از نصب کابل و ترمینال کردن آن باشد. اگر پیمانکار آگاه باشد، کاربر گاهی اوقات از پیمانکار راجع خرید، دریافت، بازرسی و آوردن قطعات به محل کار پرس وجو میکند. داشتن کنترل کامل درفرآیند پروژه می تواند انجام کار را برای پیمانکار نیز ساده تر کند. به همین خاطر پیمانکار شانس بیشتری دارد که در پروژه بماند.

هنگام ارزیابی پیمانکاران برای نصب فیبر نوری، ببینید کدام کاربران دنبال پیمانکاران در مشاغل مشابه دیگر هستند و آیا مشتریان قبلی این پیمانکار را قبول دارند و مورد استفاده قرار می دهند یا نه. اگر شما به دنبال نوع خاصی از اتصال و اجرای فیبر هستید، برای انجام عاقلانه آن کار باید بفکر پیدا کردن یک پیمانکار با تجربه با آن نوع خاص باشید که اطمینان شما حاصل شود که آن پیمانکار تجربه انجام آن کار را دارد و همچنین با تجربه او مرتبط است.


نوشته: Jim Hayes

ترجمه: گروه فروش شرکت سپیتام