0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های FTTH/GPON

راه‌اندازی شبکه فیبر نوری پسیو و اکتیو در منازل، کاری پیچیده و دشوار می باشد به همین دلیل باید این کار را به افراد متخصص در این زمینه سپرد و از مشاوره این افراد استفاده نمود.

پروژه‌های فیبر نوری در منازل دارای دو بخش پسیو و اکتیو می باشد و در سه فاز عملیاتی به شرح زیر اجرا خواهد شد.

مرحله صفر مطالعاتی

در ابتدا با مشاوره و جلسات لازم با صاحبان پروژه سرویس‌های موردتقاضا بررسی‌شده و بهترین مسیر برای دستیابی به آن‌ها انتخاب‌شده و برآورد اولیه تجهیزات موردنیاز انجام می‌شود. سپس امکان ارائه‌ی فیبر نوری از مخابرات محل، امکان ارائه‌ی سرویس‌ها در بستر فیبر نوری و نوع فیبر و دیگر تجهیزات موردنیاز بررسی می‌شود.

همچنین در این مرحله مطالعاتی پیرامون مباحث اکتیو شبکه شامل سوئیچینگ، مانیتورینگ، هوشمند سازی، سیستم‌های حفاظتی و امنیتی، IPTV و ... صورت می‌گیرد .

مرحله اول: طراحی

پس‌ازآن فاز اول با عنوان طراحی اجرایی می‌شود.

این مرحله شامل طراحی معماری و عمرانی دیتاسنتر، طراحی پسیو و طراحی اکتیو می باشد.

بهترین مکان برای احداث دیتاسنتر، چینش رک‌ها و کابل‌کشی داخل آن ، امنیت اتاق دیتاسنتر، نوع فیبر و بهترین مسیر کابل‌کشی فیبر نوری در این مرحله تعیین می‌شود.

همچنین طراحی اکتیو با در نظر گرفتن فاکتورهای امنیت، قابلیت مقیاس‌پذیری، قابلیت مدیریت، قابلیت دسترسی، یکپارچگی، تطابق با نیاز سازمان، استاندارد بودن و ماژولار بودن صورت می‌گیرد.

با این کار ضریب خطای پروژه به طرز چشم‌گیری کاهش داده می‌شود.

وجود افرادی متخصص و باتجربه درزمینهٔ فیبر نوری امکان مشاوره برای پروژه‌های متقاضیان و همچنین بررسی مراحل کار و ایجاد یک طرح شماتیک از طراحی با بهترین کیفیت و با بهینه‌ترین هزینه را فراهم می‌آورد.

مرحله دوم: تجهیزات

در فاز دوم با عنوان تجهیزات، نوع تجهیزات پسیو و اکتیو فیبر نوری تعیین می‌شود.

لیست کلیه تجهیزات غیر پاوری در قسمت پسیو و تجهیزات پاور دار در قسمت اکتیو آورده می‌شود.

با توجه به طیف وسیع و متنوع قیمتی و کیفتی این تجهیزات می‌تواند باعث سردرگمی غیرمتخصصان شود. اما واردات تخصصی گروه فنی سپیتام و تجربه فنی و مدیریتی آن می‌تواند راهگشای اجرای بهینه و باکیفیت این پروژه‌ها گردد.

مرحله سوم: اجرا و نظارت

درنهایت در فاز سوم تحت عنوان اجرا و نظارت، مطابق با طرح‌های به‌دست‌آمده از مرحله قبلی پروژه اجرایی و نظارت خواهد شد.

لازم به ذکر است که فیبر نوری به دلیل ماهیت شیشه‌ای آن بسیار حساس بوده و نصب آن کاری دشوار می باشد و در صورت اجرای غلط ممکن است در حین کار، تار فیبر نوری شکسته شود. که در این صورت‌ترمیم آن نیازمند صرف هزینه و وقت خواهد بود.

یکی از حساس‌ترین مراحل اجرای پروژه، فیوژن فیبر نوری می باشد که نیازمند دقت و مهارت بالای فیوژن کار است. در صورت فیوژن بی‌دقت با دستگاه‌های بی‌کیفیت، ممکن است راه‌اندازی شبکه فیبر به‌درستی انجام نشود و مدت‌زمان زیادی صرف این شود که مشکل پیداشده و برطرف گردد.

بدیهی است تخصص و تجربه بالا گروه مهندسی سپیتام می‌تواند سعی و خطا را در طراحی و اجرای پروژه‌ها از بین برده و کاری کاملاً حرفه‌ای در کمترین زمان و با تضمین کیفیت با انتخاب بهترین برندهای تجهیزات فیبر نوری را به شما ارائه دهد.