0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

مقایسه دوربین های WIFI و دوربین های POE

مقایسه دوربین های WIFI و دوربین های POE

امنیت همیشه بعنوان یک موضوع پرطرفدار مطرح بوده است، نظارت در خانه یا دفاتر به خاطر ایمنی به طور فزاینده ای در همه جا وجود دارد. دوربین‌های IP می‌توانند راه‌حل‌های مناسبی را برای نظارت بر مناطق مشخص شده مورد نیاز کاربران ارائه دهند. دوربین های PoE و دوربین های Wi-Fi به عنوان دو گزینه رایج دوربین های نظارتی در نظر گرفته می شوند. تفاوت آنها چیست؟ مزایا و معایب آنها چگونه است؟ و چگونه از بین آنها یکی را انتخاب کنیم؟

معرفی دوربین های بی سیم و دوربین های مبتنی بر کابل مسی:

سیستم حفاظت تصویری مبتنی بر کابل مسی، به عنوان راه حلی سنتی در نظر گرفته می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این سیستم برای برق، اتصال به اینترنت و انتقال ویدئو به کابل نیاز دارد. با معرفی فناوری Power-over-Ethernet (Poe)، هم برق و هم اتصال به اینترنت با یک کابل واحد محقق می شود.استفاده از Poe، مصداقی از قول معروف یک تیر و دو نشان است. دوربین‌های IP که از فناوری Poe پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند ویدیویی را که ضبط می‌کند به شبکه ارسال کنند در حالی که هم داده و هم برق را از همان سوئیچ Poe دریافت می‌کنند.

به عنوان یک جایگزین، یک سیستم حفاظت تصویری بی‌سیم که از فناوری Wireless استفاده می‌کند، به دوربین‌ها اجازه می‌دهد که به صورت بی‌سیم و بدون اتصال سخت افزاری به یک روتر متصل شوند. با این حال، این دوربین ها به اتصال سیمی، جهت تامین توان مصرفی، نیاز دارند. دوربین IP Wi-Fi، فیلم امنیتی را از دوربین به ضبط کننده (NVR یا سرور یا ...) ارسال می کند و می تواند در شبکه یا از راه دور قابل دسترسی باشد. به این معنا که کاربر از طریق یک دستگاه داخلی یا ذخیره سازی ابری به فیلم ضبط شده دسترسی داشته باشد.

 لطفاً مقاله "مقایسه کابل های فیبر نوری، زوج سیم به هم تابیده و کواکسیال" را مطالعه بفرمایید.

مزایا و معایب دوربین های بی سیم در مقابل دوربین های Poe

هم دوربین WiFi و هم دوربین Poe، می توانند نیاز های پایه سیستم های نظارت تصویری را برآورده سازند. هرچند اکثر تفاوت های بین این دو نوع دوربین مداربسته، واضح و روشن است. در ادامه به بررسی نقات قوت و ضعف آنها در برابر یکدیگر، خواهیم پرداخت.

نقات قوت دوربین های Wi-Fi

طراحی بی سیم با انعطاف پذیری بالا: تا زمانی که منبع تغذیه در دسترس باشد، دوربین را در هر مکانی که انتخاب می کنید قرار دهید، از آنجا که برای جا به جایی دوربین نیازی به کابل کشی مجدد ندارید، در این جا به جایی ها وقت زیادی را ذخیره خواهید کرد.

نصب آسان: از آنجایی که دوربین های Wi-Fi برای انتقال تصویر به شبکه بی سیم متصل هستند، نیازی به کابل کشی از ضبط کننده به دوربین نیست، پس تنها محدودیت ما در نصب این دوربین ها، وجود منبع تغذیه است.

پنهان سازی آسانتر: دوربین های Wi-Fi بسیار راحت تر پنهان می شوند. استفاده از این دوربین ها باعث صرفه جویی در فضا و سازماندهی بیشتر منطقه می شود.

قیمت منصفانه: این دوربین ها معمولاً لوازم جانبی و ابزار کمتری نسبت به دوربین های دیگر نیاز دارند، پس با استفاده از این دوربین ها، خرج کمتری روی دست کارفرما خواهید گذاشت!

معایب دوربین های Wi-Fi

آسیب پذیری در برابر تداخل: نقطه ضعف قابل توجه دوربین های امنیتی بی سیم این است که آنها در معرض تداخل هستند، که می تواند در برخی شرایط آنها را غیر قابل اعتماد کند. سیگنال روتر شما و سایر روترها در محدوده همپوشانی پهنای باند یکسان باعث تداخل برای دستگاه ها، به ویژه در برخی از مجتمع های آپارتمانی می شود.

محدودیت سرعت: دوربین‌های وای‌فای اساساً «Wi-Fi jammer» هستند. اگر 6 دوربین IP دارید که همه آنها به طور پیوسته تصویر مخابره می کنند، قطعا سرعت وای فای را برای همه چیز کاهش خواهند داد و به پهنای باند شما فشار وارد می کنند.

محدود بودن به پوششسیگنال های Wi-Fi: بزرگترین مشکل یک اتصال بی سیم این است که شما به برد سیگنال روترهای Wi-Fi محدود می شوید. همه دوربین های امنیتی بی سیم باید در محدوده Wi-Fi قرار گیرند. با این حال، میانگین برد سیگنال برای اکثر روترهایی که برای منازل و ادارات ارائه می شوند به حدود 10 متر می رسد.

مستعد هک شدن: حملات شبکه به دلیل هشدارهای شنیداری و ایمیل های خودکار در سیستم های سیم کشی شده غیرممکن است. "Wi-Fi" اجرای این حملات را بسیار آسان می کند، زیرا هکر ها با جعل آدرس دستگاه نهایی و ارسال داده ها در همان فرمت، به هدف خود دست می یابند. هکرها به ویدیوهای شما اهمیت نمی دهند، آنها اطلاعات مالی شما را می خواهند. در برخی موارد هک، دیده شده که نرم‌افزار دوربین اصلاح شده تا به‌عنوان میانجی، برای جمع‌آوری و انتقال داده‌های مالی به هکرها استفاده شود.

مزایای دوربینهای PoE

انعطاف پذیری بالا: فرآیند راه اندازی به دلیل این واقعیت که شما نیازی به نگرانی در مورد کابل ثانویه برق ندارید، دشوار نیست. و همچنین نصب دوربین در نزدیکی منبع تغذیه غیر ضروری است زیرا سوئیچ مستقیماً توان مورد نیاز را تأمین می کند.

سرعت انتقال سریعتر: سرعت انتقال داده ها به کمک فناوری PoE می‌تواند تا 5 گیگابیت بر ثانیه را در فواصل 100 متری می رسد. که انتظار می رود این سرعت در آینده نزدیک به سرعت 10 گیگابیت در ثانیه با استفاده از کابل‌های پچ Cat5 و Cat6 برسد.

قابلیت اطمینان انتقال بالاتر: انتقال داده ها از طریق کابل برای دوربین های حفاظتی PoE انجام می شود. بنابراین، این سیستم های امنیتی مبتنی بر کابل، به دلیل اتصالات فیزیکی بین دوربین ها، ضبط کننده و روتر، مستعد تداخل و پارازیت سیگنال های بی سیم نیستند.

پوشش گسترده تر: حداکثر فاصله اتصال دوربین هایIP PoE ،100 متر است که این فاصله چیزی در حدود 10 برابر بیشتر از میانگین فاصله قابل انتقال دوربین های Wi-Fi است. به عبارت دیگر، دوربین های وای فای باید در شعاع 10 متری سیگنال روتر باشند، در حالی که دوربین های IP PoE را می توان تا فاصله 100 متری سوئیچ شبکه نصب کرد.

مدیریت متمرکز برق بهتر: اگر از UPS استفاده نمی کنید، قطع برق کل سیستم نظارت تصویری شما را خاموش می کند. با استفاده از فناوری PoE، می‌توانید برای تامین نیروی پشتیبان برای دستگاه‌های شبکه حیاتی خود به یک UPS واحد و با مدیریت مرکزی تکیه کنید. شما می توانید این دستگاه ها را از راه دور خاموش یا تنظیم مجدد کنید و در هزینه ها و همچنین زمان صرفه جویی کنید.

معایب دوربین PoE

نصب دشوار: به طور معمول، فرآیند نصب دوربین های PoE به دانش فناوری اطلاعات و مهارت های دستی نیاز دارد. از آنجایی که برای نصب دوربین های PoE نیاز به کابل کشی دارید، اگر تصمیم آن را بردارید و جای دیگری قرار دهید، آثار به جا مانده از کابل کشی قبلی، نمای جالبی را برایتان رقم نخواهد زد!

هزینه بیشتر: یکی دیگر از نقاط ضعف این نوع دوربین های حفاظی عامل هزینه است. راه اندازی اولیه سیستم دوربین IP ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. سوئیچ شبکه مناسب، کابل‌های اترنت با پشتیبانی از PoE، دوربین‌های IP PoE و هزینه‌های نصب بسیار بالاتر از روترهای استاندارد بی‌سیم Wi-Fi شما است.

در ادامه، جدولی از تفاوت های این دو نوع دوربین حفاظتی آورده ایم که حتما برای انتخاب شما مفید خواهد بود:

چگونه انتخاب بهتری داشته باشیم؟

از آنجایی که هر دو دوربین امنیتی Wi-Fi و PoE مزایا و معایب خود را دارند، تصمیم گیری سریع و عاقلانه آسان نیست. قبل از خرید چندین سوال از خود بپرسید: شرایط شبکه و برق روزانه من چگونه است؟ چه نوع کاربردی برای من مناسب تر است؟ برای راه اندازی به چند دستگاه نیاز دارم؟ و آیا باید ارتقاءهای بعدی را در نظر بگیرم؟ صبر کنید و وضعیت فعلی خود را بر اساس فاکتورهای زیر ارزیابی کنید.

Environment شبکه

مهمترین نکته، ارزیابی وضعیت شبکه فعلی و قدرت آن است. قدرت سیگنال بی سیم، یا محدوده پوشش، به عوامل مختلفی مانند روتر، تداخل، سیگنال های مسیری که باید طی شود تا به دوربین شما برسد و غیره مرتبط است. علاوه بر این، طراحی برق موجود نیز بر تصمیمات سیستم امنیتی آینده شما تأثیر دارد.

سناریوهای کاربردی

به طور کلی، دوربین های IP Wi-Fi به طور گسترده ای برای امنیت غیرحرفه ای منازل داخلی استفاده می شوند و دوربین های IP PoE برای سیستم های نظارت در فضای باز نصب می شوند. هنگام برنامه ریزی دوربین های IP در خارج از خانه، مطمئن شوید که مدل هایی که خریداری می کنید ضد آب هستند. علاوه بر این، سیستم های دوربین های امنیتی سیمی معمولاً برای صاحبان خانه یا مشاغل با استفاده نسبتاً دائمی هستند، در حالی که سیستم های بی سیم برای اجاره کنندگان یا مشاغل در مکان های موقت ایده آل هستند. علاوه بر این، دوربین‌های IP Wi-Fi بی‌سیم ممکن است در معرض خطر هک شدن قرار گیرند، در حالی که دوربین‌های PoE سیمی می‌توانند از اطلاعات شخصی یا فایل‌های شرکت شما با خیال راحت محافظت کنند.

مقیاس و مقیاس پذیری

اندازه ملک شما و تعداد دوربین های مورد نیاز تصمیم شما را بین دوربین های Wi-Fi و PoE تعیین می کند. اگر می خواهید یک دوربین IP منفرد برای نظارت بر خانه نصب کنید، می توانید یک دوربین IP Wi-Fi را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که دوربین IP Wi-Fi در محدوده روتر Wi-Fi شما نصب شده باشد. با این حال، بسیاری از خانه ها یا صاحبان مشاغل با دارایی های بزرگ خواهان پوشش جامع با عملکردهای بدون درز هستند. یک سیستم سیمی که بتواند همه دوربین ها را پشتیبانی کرده و به آنها متصل کند توصیه می شود. علاوه بر این، فناوری PoE آن را در هنگام افزودن، جابجایی، تغییر یا استقرار موقت دوربین‌های امنیتی انعطاف‌پذیرتر ظاهر می شود، که برای ارتقا های احتمالی آینده ایده‌آل است.

بهترین راه حل وجود ندارد، تنها راه حل مناسب مطرح است. اگر می‌خواهید نصب آسان‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتری برای کاربردهای داخلی در مقیاس کوچک فعلی خود داشته باشید، از دوربین‌های امنیتی Wi-Fi بی‌سیم استفاده کنید. اگر به یک شبکه پایدار و مقیاس پذیر با مدیریت بهتر برای کاربردهای در فضای باز نیاز دارید، بهتر است از دوربین های امنیتی PoE سیمی استفاده کنید.

ملاحظات بیشتر:

نیاز به امنیت در کاربری های مسکونی همراه با روند رو به رشد خانه‌ها/دفاتر هوشمند باعث افزایش استفاده از این دوربین‌های IP سیمی و بی‌سیم برای خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری شده است که انتظار می‌رود بازار دوربین‌های IP را در سال‌های آینده هدایت کند. در مقایسه با دوربین‌های Wi-Fi، دوربین‌های PoE با سرعت انتقال سریع‌تر، قابلیت اطمینان بالاتر، امنیت بهتر و پوشش گسترده‌تر برای سناریوهای برنامه‌های کاربردی بیشتر از ویژگی‌های آن برخوردار هستند. با محبوبیت فناوری PoE، این دوربین‌های PoE آماده به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند که این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر خواهند بود.