0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

نحوه انتخاب PoE Switch

امروزه با توسعه تکنولوژی PoE (Power over Ethernet)، دستگاه‌های بیشتری در بازار یافت می شوند که قابلیت پشتیبانی از PoE power up را دارند، این یعنی، با متصل شدن به یک سوئیچ شبکه PoE با یک کابل شبکه یا اترنت، می تواند علاوه بر دیتا، توان مورد نیاز خود را نیز تامین کرده و شروع به کار کنند. تکنولوژی PoE می‌تواند تا حد زیادی مشکل کابل‌کشی را برای اکثر پروژه‌ها کاهش دهد. اما امروزه در بازار سوئیچ های PoE، با مدل های متنوعی از جمله سوئیچ PoE های تجاری تا PoE سوئیچ های صنعتی رو به رو هستیم. البته تنوع فوق العاده سوئیچ های شبکه PoEمحدود به شرایط محیط کاری آنها نمی شود، بلکه در بازار، با مدل هایی مثل سوئیچ شبکه PoE مدیریتی و سوئیچ شبکه PoE غیر مدیریتی و حتی بیشتر! سوئیچ های شبکه PoE مدیریتی و غیر مدیریتی لایه 2 و سوئیچ های شبکه PoE مدیریتی لایه 3نیز مواجه می شویم، که البته این سوئیچ های شبکه PoE نیز در انواع مختلف با تعداد پورت های شبکه و فیبر و با پهنای باند مختلف و با برند های متنوع عرضه می شوند. پس در این بازار گسترده، چگونه باید یک سوئیچ شبکه PoEبا کیفیت و قیمت مناسب انتخاب کنیم که پاسخگوی نیاز های شبکه ما باشد؟ PoEسوئیچ شبکه های مدیریتی برای ما مناسب است یاPoE سوئیچ های غیر مدیریتی؟ برای شبکه مورد نظر من سوئیچ شبکه لایه2 مناسب است یا سوئیچ شبکه لایه 3؟ برای پاسخ به این پرسش های مهم در ادامه مقاله با سپیتام همراه باشید:

مرحله اول:

برای انتخاب سوئیچ شبکه PoEمورد نیازمان، ابتدا باید بدانیم که این سوئیچ‌ PoE در کجا مورداستفاده قرار خواهد گرفت؟ اگر شبکه ما یک شبکه خانگی یا تجاری باشد، احتمالا یک PoEسوئیچ شبکه کامرشیال (تجاری) انتخابی مقرون به صرفه و راضی کننده، هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ هزینه باشد. اگر قرار است این سوییچ PoEدر یک شبکه در مقیاس بزرگ استفاده شود، ممکن است یک PoE سوئیچ مدیریتی انتخاب بهتری برای ما باشد، تا بتوانیم با استفاده از قابلیت های مدیریتی آن، در شبکه خود برخوردار باشیم و در مدیریت شبکه دستمان باز تر باشد.

سبد سوئیچ های شبکه برند سپیتام طیف وسیعی از مدل های کامرشیال/ تجاری، صنعتی و Indoor/Outdoor را شامل می شود.

برای مشاهده سوئیچ های کامرشیال برند سپیتام اینجا، برای مشاهده سوئیچ های Indoor/Outdoor سپیتام اینجا و برای مشاهده سوئیچ شبکه های صنعتی سپیتام اینجا کلیک کنید.

لطفاً مقاله "کالای ریفر چیست؟" را مطالعه بفرمایید.

مرحله دوم:

در گام بعدی باید مشخصات پورت های سوئیچ شبکه مورد نظرمان را بررسی کنیم. برای استفاده های خانگی یا SOHO (small office/home Office)، احتمالا یک سوئیچ شبکه PoE با 4 الی 8 پورت انتخاب مناسبی است. اما برای پروژه‌های بزرگ شاید لازم باشد سوئیچ PoE های شبکه 16، 24 و یا حتی 48 پورت مدیریتی را مد نظر قرار دهیم.

دیگر ویژگی مهم که در انتخاب یک سوئیچ PoE حائز اهمیت است،پهنای باند آن سوئیچ شبکه است. باید ببینیم که مناسب ترین پهنای باند برای پورت‌های PoE، آپلینک های فیبر و آپلینک های شبکه سوئیچ مد نظر ما چیست. پهنای باند این پورت ها می تواند از 100 مگابیت بر ثانیه تا حتی 400 گیگابیت بر ثانیه برسد.

PoE سوئیچ های سپیتام در انواع مدل های 2 الی 48 پورت با پهنای باند های Mbps 100/10، گیگابیت و 10G عرضه می شوند، برای مشاهده مدل ها اینجا کلیک کنید.

مرحله سوم:

همچنین در این مرحله باید مجموع توان قابل ارائه سوئیچ PoE و توان خروجی هر پورت را بررسی کنیم تا توان مورد نیاز دستگاه های PoE احتمالی آینده را نیز تامین کنیم. اکثر سوئیچ‌های PoE استاندارد IEEE802.3.af/at خروجی PoE را پشتیبانی می‌کنند، اما برخی از PDها به بیش از 3۳۰ وات نیاز دارند، مانند WIFI 6 AP. در این مورد سوئیچ BT بهترین گزینه شما خواهد بود.

سوئیچ های شبکه PoE برند ایرانی سپیتام در انواع مدل های af با خروجی 15.5 وات، at با خروجی 30 وات و حتی bt با خروجی های 60 تا 90 وات عرضه می شوند. برای مشاهده انواع سوئیچ های شبکه PoE برند سپیتام، اینجا کلیک کنید.

مرحله چهارم:

گام چهارم در انتخاب یک سوئیچ شبکه PoE مناسب بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش برند مورد نظر است. برخی از مدل‌ها برای پیکربندی نیاز به پشتیبانی فنی قوی دارند. قبل از خرید حتما از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

سوئیچ های شبکه سپیتام با گارانتی های 12 الی 60 ماهه با خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می شوند. برای مشاهده سوئیچ های شبکه سپیتام اینجا کلیک کنید.

مرحله پنجم:

امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی و مشکلات در واردات سوئیچ های شبکه در کشورمان، متاسفانه برخی از برند ها اقدام به فروش محصولات ریفر با عنوان محصول نو می کنند. این محصولات معمولا با قیمت های ارزان قیمت به فروش رفته و حتی گاها دیده شده با گارانتی های بازگشت وجه یا بی قید و شرط ارائه می شوند که گرچه ممکن است در ابتدا جذاب و گیرا باشند، اما باید توجه داشت که این محصولات به هیچ عنوان استاندارد نبوده و تهدیداتی بالقوه برای تجهیزات شما می باشند.

این موارد مهم‌ترین عناوین در هنگام انتخاب سوئیچ PoE هستند، امیدواریم با مطالعه این مطالب بتوانید سوئیچ PoE مورد نیاز پروژه خود را خریداری فرمائید.

منبع:

https://www.linkohnet.com/how-to-choose-a-poe-switch/