0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

نمونه ای از یک پروژه نظارت تصویری تحت شبکه بر بستر فیبرنوری

توسعه دوربین‌هایIP در پروژه‌های بزرگ رفته‌رفته رو به افزایش است و متخصصان و پیمانکاران این حوزه ناگزیر به استفاده از محصولاتی می‌شوند که بتواند در بستر فیبر نوری پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد.

در اینجا نمونه‌ای از طراحی سیستم نظارت تصویری یک کارخانه که مجهز به فیبر نوری است را تشریح می‌کنیم:

در این کارخانه 8 زون در نقاط مختلف کارخانه در نظر گرفته‌شده است. در هر زون دوربین‌ها حداکثر 100 متر می‌توانند از هم فاصله داشته باشند. کابل‌کشی فیبر نوری باید به‌گونه‌ای باشد که حداقل چهار کر فیبر نوری در کنار هر زون پیاده‌سازی شده باشد. دو کر برای سوییچ مدیا کانورترها و دو کر به‌عنوان ذخیره.

به‌طورمعمول دوربین‌های امنیتی در مکان‌هایی دور از دسترس در سراسر کارخانه نصب می‌شود. برای دوربین‌هایی که در سقف و یا دیگر مناطق غیرقابل‌دسترس مثل تیرها، در امتداد نرده‌ها، مسیرهای حمل‌ونقل نصب می‌شوند ، به‌راحتی می‌توان هزینه آوردن برق به هر یک از دوربین‌ها را با استفاده از یک

PoE Media converter کاهش داد. در زون‌های 1 تا 4 از POE سوییچ 24 پورت سپیتام با دو پورت Combo SFP و در زون‌های 5 و 6 POE سوئیچ 8 پورت سپیتام با خروجی SFP استفاده‌شده است. هر سوییچ، سیگنال چند دوربین متصل به خود را مالتی پلکس کرده و روی فیبر نوری انتقال می‌دهد. علاوه بر این برق مصرفی دوربین‌ها را نیز تأمین می‌کند. اینترفیس فیبر نوری این سوئیچ‌ها ماژول SFP می‌باشد.

برای نقاطی که فقط یک دوربین وجود دارد مثل زون‌های 7 و8 به‌جای استفاده از سوییچ، از مدیا کانورتر تک پورت استفاده‌شده که دارای اینترفیس SFP برای اتصال به فیبر نوری باشد تا بتواند قابل اتصال با هر نوع سوئیچ کر در اتاق کنترل باشد.

همان‌طور که در شکل می‌توان ملاحظه کرد هرکدام از این سوئیچ‌ها علاوه بر تأمین برق مصرفی دوربین‌ها، دیتای مربوط به تصاویر دوربین‌ها را تبدیل به سیگنال نوری کرده روی کابل نوری انتقال می‌دهند.

در آن‌سوی کابل فیبر نوری که عموماً اتاق کنترل آن کارخانه می‌باشد، کلیه دیتای ارسالی از مسیرهای مختلف به آن نقطه وارد می‌شود. در این نقطه باید تجهیزی وجود داشته باشد که بتواند حجم بالای دیتای تصاویر دوربین‌ها را که به‌صورت سیگنال نوری است را از کلیه مسیرهای واردشده برداشته و مجدداً به سیگنال شبکه یا LAN تبدیل کند.

در اینجا می‌توان از سوییچ کر استفاده نمود، این سوییچ دارای 8 پورت فیبر نوری به‌صورت SFP و یک پورت آپلینک LAN می‌باشد. از خروجی LAN این سوییچ می‌توان تمام حجم دیتای دریافتی را به سرور منتقل نمود.

آنچه در این پروژه مهم و حیاتی است این است که بتوانید هوشمندانه تجهیزاتی را انتخاب کنید که قابلیت اطمینان سیستم را بالا ببرد. شاید روش‌های زیادی برای انجام این پروژه وجود داشته باشد اما کاهش تعداد دستگاه‌های مرتبط، هم قیمت کل پروژه با توجه به کیفیت و کارایی آن دارای توجیه منطقی می‌کند و هم‌مقدار خرابی‌های محتمل سیستم به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.