0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

پروژه انتقال سیگنالهای مختلف برروی بستر فیبرنوری 2

در این پروژه که در یک منطقه مهم صنعتی اجرا می‌شود قرار است سیگنال‌های مختلفی را روی فیبر نوری از 9 زون مختلف به اتاق مانیتورینگ انتقال دهند.

نحوه ترانزیت کابل فیبر نوری:

همان‌طور که از دیاگرام مشخص است از اتاق مانیتورینگ یک کابل 24 کر تا ایستگاه اول رفته و 8 کر آن پیاده سازه شده و 16 کر بعدی تا ایستگاه دوم که 8 کر پیاده‌سازی شده و 8 کر مابقی برای ایستگاه سوم پیاده‌سازی و پیگتیل می‌شود.

یک کابل 24 کر برای اتاق مانیتورینگ تا ایستگاه چهارم و پنجم و ششم و همین‌طور یک کابل 24 کر از اتاق مانیتورینگ برای ایستگاه هفتم ، هشتم و نهم به همین ترتیب کابل‌کشی و فیوژن و پیگتیل می‌گردد. درواقع در ایستگاه مرکزی 3 عدد پچ پنل 24 پورت برای فیوژن هر 3 کابل 24 کر در نظر گرفته‌شده است.

با توجه به اینکه یک دستگاه فرستنده فیبر نوری ( اشغال یک کر فیبر نوری) و یک سوییچ 16 پورت ( اشغال دو کر فیبر نوری) در هر ایستگاه قرارگرفته است، از 8 کری که وارد هر ایستگاه شده و پیگتیل می‌شود، 3 کر اشغال‌شده و 5 کر هم به‌عنوان Spare در نظر گرفته می‌شود.

درصورتی‌که بخواهیم تعداد کر بیشتری را به‌عنوان Spare در نظر بگیریم می‌توانیم کابل 24 کر را برای هر 2 ایستگاه در نظر بگیریم که در این حالت تعداد فیوژن ها و تعداد تجهیزات پسیو شامل: پچ پنل ها و پیگتیل و آداپتور ها افزایش می‌یابد. تصمیم‌گیری در این خصوص بسته به آینده‌نگری کارفرما و مقدار هزینه‌ای که می‌خواهد در پروژه انجام دهد می‌باشد.

نحوه اتصال سیگنال‌ها:

با توجه به اینکه در هر زون، 5 دیتا (شامل 3 عدد RS485 و 2 عدد ( RS232 به‌صورت دوطرفه و 5 عدد سیگنال کانتکت به‌صورت دوطرفه و 7 کانال خط تلفن برای اتصال وجود دارد، یک دستگاه فرستنده و گیرنده فیبر نوری برای این سیگنال‌ها طراحی و مورداستفاده قرار می‌گیرد که همه این سیگنال‌های شرح داده‌شده را روی یک کر فیبر نوری سینگل مود باقابلیت انتقال تا 20 کیلومتر انتقال می‌دهد.

 لطفاً مقاله "اجرای پروژه انتقال تصویر برروی بستر فیبرنوری 3" را مطالعه بفرمایید.

و همین‌طور در هر زون برای انتقال شبکه داخلی هر ایستگاه یک سوییچ 16 پورت که دارای 2پورت Combo SFP می‌باشد نیز در نظر گرفته‌شده است هرکدام از این سوییچ‌ها از طریق ماژول SFP به بستر فیبر منتقل‌شده و دیتای خود را به ایستگاه مرکزی ارسال می‌نمایند. در ایستگاه مرکزی برای جمع‌آوری دیتای این 9 عدد سوییچ، 2 عدد سوییچ کر فیبر نوری در نظر گرفته‌شده است. از آپلینک این سوییچ کرها و دیگر سوییچ‌های احتمالی که در خود ایستگاه مرکزی مورداستفاده قرار می‌گیرند به یک سوییچ با پهنای باند 100/1000mbps وصل می‌کنیم، آپلینک این سوییچ نهایتاً به سرور وصل می‌شود.

در این طرح با انتخاب بهینه‌ترین تجهیزات قابلیت اتصال متنوع‌ترین سیگنال‌ها روی بستر فیبر نوری فراهم‌شده است. کما اینکه آینده‌نگری برای اتصال سیگنال‌های پیش‌بینی‌نشده هم انجام‌شده و از کرهای باقیمانده در مسیر می‌توان برای انتقال سیگنال‌های دیگر نیز استفاده نمود.

همه محصولات ارتباطی استفاده‌شده در این پروژه از برند معتبر سپیتام بوده که دارای دو سال گارانتی تعویض و 10 سال خدمات پس از فروش می‌باشند.

طراح: شرکت سپیتام

دیاگرام 1

دیاگرام 2

دیاگرام 3