0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

پروژه شبکه و دوربین مداربسته پارک علم و فناوری

اجرای پروژه شبکه اینترنت، دوربین مداربسته و VOIP در یک دانشگاه

در پارک علم و فناوری یکی از دانشگاه‌ها، فضایی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است و تمهیدات و امکاناتی را مهیا کرده است تا این شرکت‌ها بتوانند با پهنای باند بالا و بدون دغدغه فعالیت نمایند. ساختمان موردنظر دارای ۵طبقه است که در هر طبقه ۴تا ۵واحد دارد که هرکدام به شبکه اینترنت و VOIP نیاز دارند. طبق طراحی از پیش انجام‌شده در راهروهای هر طبقه ۵دوربین نصب می‌شود. از هر طبقه‌ای هم یک کابل Rj45 ( فیبر نوری هم می‌تواند استفاده شود) به طبقه زیرزمین که محل قرارگیری اتاق سرور است، کشیده شده است.

بنابراین یک سوئیچ ۲۴پورت به شماره فنی Sepitam-ES224G-DFM داخل رک دیواری در هر طبقه نصب‌شده است. این سوئیچ دارای ۲۴پورت 10.100.1000MBPS است، مدیریتی و Non PoE می‌باشد.

بهتر است که این سوئیچ PoE باشد تا دوربین‌ها را هم بتواند پاور بدهد اما در این پروژه برای روشن شدن دوربین‌ها از آداپتور استفاده‌شده است.

برای اینترنت و VOIP هم یک کابل از سوئیچ ۲۴پورت Sepitam-PS224G-DF به هر واحد وارد می‌شود. سوئیچ داخل هر واحد نیز یک سوئیچ ۸پورت غیر مدیریتی 10.100.1000MBPS به شماره فنی Septam-PS208G-DG-at می‌باشد. این سوئیچ هم می‌تواند POE و یا Non POE باشد. بهتر است برای فعال کردن پاور سیستم‌های Voip بهتر از سوئیچ PoE باشد.

در پروژه‌هایی که قیمت به‌شدت تعیین‌کننده است، می‌توان همان سوئیچ با همان پهنای باند و قابلیت را به‌صورت Non POE و با یک‌سوم قیمت سوئیچ‌های PoE استفاده کرد.

چون طبقه‌ها شبیه به هم هستند، این پروسه تکرار می‌شود. در هر طبقه یک سوئیچ Sepitam-PS224G-DF و از هر سوئیچ یک آپلینک شبکه به سمت اتاق سرور وارد می‌شود.

در اتاق سرور یک سوئیچ مرکزی مدیریتی ۲۴پورت گیگ به شماره فنی Sepitam-ES424G-QFM قرار داده می‌شود تا بتواند مدیریت کل شبکه را انجام دهد.

این سوئیچ نیز می‌تواند POE و یا Non POE باشد. چون عموماً در همان اتاق سرورهای دوربین و VOIP نصب‌شده است و از نوع PoE این سوئیچ می‌توان برای راه‌اندازی آن‌ها استفاده کرد.

به‌راحتی می‌توان توسط این سوئیچ مدیریت شبکه اینترنت و دسترسی یا عدم دسترسی واحدها به دوربین را انجام داد.

مدیریت هر طبقه توسط سوئیچ Sepitam-ES224G-DFM و مدیریت کل طبقات توسط سوئیچ Sepitam-ES424G-QFM انجام می‌گیرد. به‌راحتی می‌توان دسترسی به دوربین‌ها، پهنای باند و موارد دیگر را توسط این سوئیچ‌ها مدیریت نمود.

مشخصات کامل هر سوئیچ را می‌توانید در لینک هر یک مشاهده بفرمایید.