0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

چالش های PoE در سوییچ های شبکه

قسمت اول

محدودیت پهنای باند سوییچ‌های تحت شبکه

آیا سوییچ‌های شبکه واقعاً برای دوربین‌های امنیتی تحت شبکه طراحی‌شده‌اند؟

جواب ساده این است: نه

از زمانی که دوربین‌های امنیتی به سمت شبکه شدن رفت، بزرگ‌ترین نگرانی، موقعیت آینده آن‌ها در مورد مشخصات سیستمی و کنترلی بود. از طرفی شبکه همان شبکه است و در کنترل مدیران آی تی قرار دارد. ولی سیستم نظارتی و کنترل آن موضوعی جدا می‌باشد.

همچنین باگذشت زمان خواسته‌های سیستم امنیتی دوربین تحت شبکه افزایش یافت و نشان داد شبکه‌های پایگاه داده (database Network ) نمی‌تواند کاربردهای دوربین آی پی را مستقیماً برآورده کند. یک مثال همان جنبه POE بودن یا همان پاور روی اترنت سوییچ‌های شبکه است.

اغلب یک تماس تلفنی با سازندگان دوربین که نتیجه خرابی مثلاً یک دوربین باشد، اگر پاسخ به سمت تغذیه برود پورت POE سوییچ مورد سؤال قرارگرفته و پاسخ رایج این است که مشخصات آن را بخوانید.(at(30 watts802.3or 802.3af (15.5 watts).

اولین مشکل تفسیر نادرست از مقدار واقعی پاور هر پورت است. زیرا وقتی یک پورت سوییچ می‌تواند یک حد معینی از پاور را مهیا کند، این بدان معنا نیست که این مقدار پاور واقعاً مهیا است. برای درک بهتر، اغلب مشخصات سوییچ‌ها تنها یک فرمت کلی را ارائه می‌دهند. در عمل مقداری از پاور برای عملکرد سوییچ اختصاص می‌باید و مابقی بین پورت‌ها تقسیم می‌گردد.

نکته بعدی این است که چگونه سوییچ این مقدار پاور را اختصاص می‌دهد. عموماً این می‌تواند سه‌راه داشته باشد. POE فعال و پاور در دسترس که برای مجموع همه پورت‌ها اختصاص می‌یابد و یا پاوری که برای هر پورت به‌تنهایی لحاظ می‌شود.

در حالت اول بعید است که پاور در سطح فول POE بتواند برای هر پورتی حاصل شود. در حالت دوم سطح پاور موردنیاز تنها تا جایی موجود است که بودجه POE یا پاور در دسترس خالی شود، در این حالت بقیه پورت‌ها بدون پاور باقی خواهد ماند. سومین حالت اغلب برای سوییچ‌های گران‌قیمت است که استاندار 802.3af را برای همه پورت‌ها فراهم می‌کند. یعنی ۱۵.۵وات برای هر پورت به‌صورت اختصاصی و یا باقابلیت اختصاص دادن تا ۳۰وات برای تعدادی از پورت‌ها. در سوییچ‌های POEشبکه، گران‌ترین قطعات مربوط به آن‌هایی است که پاور را فراهم می‌کنند.

درواقع، هیچ استانداردی برای تخصیص دادن مقدار POE وجود ندارد.البته ملاحظات دیگری هم وجود دارد. در بیشتر کاربردهای دیتایی، پاور موردنیاز برای روشن کردن تجهیزات POE و کاربردشان برای دستگاه‌های POE محدود است. آن‌ها مخصوص دوربین‌های تحت شبکه نیستند. LED روز و شب، زوم اتومات و عملکرد PTZ همه نیاز به پاور بالایی دارد. در مورد PTZ وقتی پاور اعمال می‌شود دوربین‌های دام به موقعیت صفر طراحی‌شده خود می‌روند و در آن لحظه اولیه پاور زیادی مصرف می‌شود. اگر یک سوییچ، چندین دام POE داشته باشد، این می‌تواند منجر به خرابی پاور ساپلای سوییچ شود.

در زیر مشخصات یک سوییچ تحت شبکه لایه ۲آورده شده است. در یک مطالعه سریع شما ممکن است به این باور برسید که این سوییچ قابلیت تولید ۱۵.۴وات پاور برای همه ۲۴پورت را دارا می‌باشد. اما، با دقت بیشتری مطالعه کنید. اینجا مشخصات کامل سوییچ درباره پاور را داریم.

این نوشته‌ها نشان می‌دهد که همه پورت‌ها قابلیت هندلینگ ۱۵.۴وات(PoE Power Output) رادارند.

اما بیان نکرده که آیا همه پورت‌ها می‌توانند در یک‌زمان ۱۵.۴وات را فراهم کنند یا نه. بودجه پاور POE۳۸۰وات است. اما اشاره نکرده که پاور موردنیاز برای زمان چقدر است.

جالب‌ترین مشخصه Max Number of Class 2 PD می‌باشد.

کلاس ۲یعنی ۶.۴۹وات. این بدان معناست که بیشترین تعداد دستگاهی (مثلاً تعداد دوربینی که به آن پاور داده می‌شود) ۲۴عدد است اما بر طبق این مشخصه مقدار وات آن‌ها فقط بر اساس کلاس ۲یعنی ۶.۴۹وات است و نه ۱۵.۴وات!

عموماً سوییچ‌های تحت شبکه هیچ محافظتی جز فیوزینگ پاور اصلی برای غیرفعال کردن سوییچ ارائه نمی‌دهد. علاوه بر این، به دلیل اینکه این سوییچ‌های POE مطابق با ابعاد ایمنی 802.3 می‌باشند نویزهای بزرگ POE را به یک دوربین بدون توانایی راه‌اندازی مجدد خاموش می‌کند. در این حالت سوییچ ممکن است خراب بشود و دوربین از خط خارج‌شده و ضبط متوقف گردد و هزینه بالایی برای سرویس و راه‌اندازی مجدد تلف شود.

ازآنجایی‌که احتیاجات پاوری دوربین‌های مداربسته تحت شبکه رفته‌رفته زیاد می‌شود، توانایی شبکه POE برای برآوردن نیازهای سیستم‌های ویدیویی تحت شبکه همچنان کاهش می‌یابد. بیشتر اوقات به دلیل سو استفاده از مشخصات فنی سوییچ‌ها منجر به انتخاب سوییچ‌هایی می‌شود که تنها خاموش کردن دوربین‌ها و بازده‌های غیرضروری از یک عملکرد کامل و صحیح دوربین را انجام می‌دهد تا تولیدکنندگان آن‌ها را تأمین کند. استفاده‌کنندگان این سیستمها ممکن است خیلی دیر یاد بگیرند که سوییچ‌های انتخابی خود را علیرغم نام تجاری و یا بر اساس اطمینان عملکردی در شبکه دیتا، باید بر اساس توانایی در POEجایگزین و تکمیل کنند.

پایان قسمت اول

نویسنده : آقای نیل هلر

ترجمه: گروه مهندسی سپیتام

ادامه...