0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

توصیه های طراحی برای گذار از سیستم های نظارت تصویری آنالوگ به HD

در این مقاله ریک رمزی، مدیر محصول شرکت آویگلون، پنج نکته کلیدی برای ارتقاء و یا گذار از سیستم‌های نظارتی موجود به تکنولوژی HD را بیان می‌نماید که به متخصصان مسائل امنیتی کمک می‌کند که این کار را با حداقل هزینه انجام دهند. بازار جهانی محصولات نظارت تصویری در گذار از سیستم‌های شبکه که در دهه اخیر نصب‌شده‌اند در حال قدیمی شدن هستند. به‌این‌ترتیب با گذر زمان این سیستم‌ها کمتر قابل‌اعتماد بوده و قادر به ارائه کیفیت و پوشش نیازهای پیشرفته امنیتی نمی‌باشند. افزایش کیفیت تصاویر با استفاده از این روش‌های قدیمی نیازمند تعداد بسیار زیادی دوربین‌های نظارتی و درنتیجه جزئیات حاشیه‌های بسیاری است که بررسی موفقیت‌آمیز تصاویر را دشوار می‌نماید. درنتیجه، در حال حاضر شاهد سوق دادن سیستم‌های آنالوگ به سمت دنیای تصاویر با رزولوشن بالا هستیم چراکه متخصصان مسائل امنیتی در جستجوی تصاویر ویدئویی بهتر و دقت بیشتر هستند که منجر به بررسی موفق‌تر تصاویر و افزایش اطمینان می‌شود.

سیستم‌های نظارت تصویری تحت شبکه و تکنولوژی HD ، مسیر پیش رو

نگرش شبکه‌ها به سیستم‌های نظارتی، که شامل دوربین‌های تحت شبکه با رزولوشن بالا می‌باشند، به‌عنوان بهترین راه برای ارائه تصاویر ویدئویی باکیفیت بالاتر و امنیت نهایی بیشتر از طریق افزایش رزولوشن شناخته‌شده‌اند. تکنولوژی HD تصاویری بهبودیافته و بازمان بررسی کوتاه‌تر ایجاد می‌کند که جایگزین تصاویر تار و بی‌کیفیتی شده که درگذشته به آن خو گرفته بودیم. و به‌این‌ترتیب می‌تواند باعث افزایش امنیت و کاهش زمان تحقیقات شود.

  1. بررسی هسته سیستم نظارت تصویری در مرحله اول

بسیاری از سازمان‌ها برنامه ارتقاء را با جایگزینی دوربین‌ها آغاز می‌کنند. اما لزوماً این نقطه مناسب برای شروع نیست.

سیستم‌های رایجی که تصاویر دوربین‌های VGA را ذخیره می‌کنند کیفیت تصاویر را دستخوش تغییر می‌نمایند. چون به دلیل فشرده‌سازی بیش‌ازحد، برخی از جزئیات حذف می‌شوند و این امر به این معنی است که متخصصان امنیتی قادر نخواهند بود تصاویر ویدئویی بی‌نقصی را بازیابی نمایند.

به‌جای تلاش برای جایگزینی دوربین‌های نظارتی موجود، طراحان این سیستم‌ها باید در پی یافتن نرم‌افزارهایی برای فشرده‌سازی و انتقال تصاویر باشند که بتواند عملکرد دوربین‌های VGA موجود را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهد. این نگرش، در کنار استفاده از برنامه‌های مبدل آنالوگ به دیجیتال، به طراحان این امکان را می‌دهد که با حفظ سیستم‌های موجود و بدون نصب دوربین‌های جدید، کیفیت تصاویر ویدئویی را بهبود دهند. می‌توان با طراحی یک سیستم ترکیبی که شامل دوربین‌های HD در مناطق پرتردد و همچنین برای کنترل دیگر فضاهای مهم و حیاتی در نظر گرفته می‌شود، شبکه دوربین‌های موجود را تا جایی که بودجه اجازه می‌دهد تکمیل نمود. با این روش طراحان قادر خواهند بود قابلیت HD را در طول زمان به سیستم‌های موجود بیفزایند.

  1. استفاده از "پیکسل‌های هدف" ، برای تعیین کیفیت موردنیاز

با استفاده از دوربین‌های نظارتی مگا پیکسلی کاربر می‌تواند کیفیت موردنیاز برای به دست آوردن تمامی جزئیات پیگیری را تعیین نماید. این دوربین‌ها با استفاده از صنعت جدید "پیکسل هدف " این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند. امروزه دوربین‌های مگا پیکسلی تجاری از یک تا شانزده مگا پیکسل و حتی بالاتر در بازار موجود بوده و به طراحان اجازه می‌دهد تا سیستمی متناسب با اهداف خاص طراحی نمایند. یک دوربین یک مگا پیکسلی قادر به ارائه تصویری با 327 درصد پیکسل بیشتر نسبت به یک دوربین VGA می‌باشد. درحالی‌که یک دوربین شانزده مگا پیکسلی تصویری با 5000 درصد پیکسل بیشتر ارائه می‌نمایند. پیکسل هدف با تقسیم عرض نمایی که به‌وسیله رزولوشن افقی دوربین پوشش داده‌شده است، محاسبه می‌شود. یک دوربین 1000پیکسلی که 10 متر را پوشش می‌دهد پیکسل هدفی معادل با 100 پیکسل بر متر ایجاد می‌نماید.

برای تشخیص مناسب یک چهره پیکسل هدفی معادل با 150 پیکسل بر متر موردنیاز است. یک دوربین شانزده مگا پیکسلی به‌تنهایی قادر به پوشش نما تا عرض 40 متر و ارائه پیکسل هدفی معادل 150 پیکسل بر متر می‌باشد. درحالی‌که برای به دست آوردن این کیفیت با استفاده از دوربین‌های نظارتی رایج به بیش از پنجاه دوربین نیاز داریم. متخصصان امنیتی با به‌کارگیری روش پیکسل هدف می‌توانند تعداد نهایی دوربین‌ها را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهند درحالی‌که هنوز قادرند در هر موقعیت به بهترین سطح از کیفیت موردنیاز دست یابند درنتیجه نه‌تنها هزینه‌ها را کاهش داده بلکه نظارت نهایی را نیز بهبود می‌دهند. علاوه بر این، فراهم بودن تصاویر ویدئویی باکیفیت بالاتر منجر به درصد بیشتر تحقیقات موفق و جاگیری سریع‌تر نیروهای امنیتی در مواقع لزوم می‌شود.

  1. کاهش پهنای باند لازم برای انتقال تصاویر ویدئویی

شاید حیاتی‌ترین بخش از فعالیت سیستم‌های نظارتی HD ، مدیریت انتقال و نمایش اطلاعات تصویری در ایستگاه‌های نظارت و به اشتراک گذاشتن این اطلاعات از راه دور یا تصمیم‌گیرندگان و سایر ارگان‌های مرتبط باشد. مزایای جزئیات بیشتری که با استفاده از سیستم‌های HD ایجاد می‌شود ممکن است به دلیل ناتوانی در انتقال و مدیریت صحیح آن‌ها از بین برود.

پلتفرم هوشمند HD انتقال و نمایش اطلاعات را از طریق یک روش پیشرفته فشرده‌سازی با استفاده از نرم‌افزار مدیریت اطلاعات، کنترل می‌نماید. یک فایل اطلاعات HD درواقع یک جریان سه‌بعدی پیچیده است که تصویری باقابلیت پیگیری بالا فراهم می‌نماید که در واحد حافظه تحت شبکه پردازش و ذخیره می‌شود. بااین‌وجود یک کاربر که در حال بررسی و مشاهده اطلاعات است در یک‌زمان مشخص تنها قادر به مشاهده بخشی از فایل است. ارسال پیکسل‌های موردنیاز به‌جای تمامی جریان اطلاعاتی باعث می‌شود که ایستگاه‌های نظارت مجبور با ارزیابی اطلاعات و پیکسل‌های اضافی نباشند. این طراحی منجر به ذخیره پهنای باند موردنیاز برای انتقال اطلاعات شده و نیاز به قدرت پردازش کمتری در سطح ایستگاه‌های نظارتی دارد.

  1. بهبود ذخیره‌سازی تصاویر ویدئویی و بازپخش آن‌ها

پیکسل‌ها، شواهد و جزئیات بیشتر همگی منجر به افزایش نیاز به ذخیره‌سازی می‌شوند. یک سیستم مدیریتی مؤثر برای ذخیره‌سازی تصاویر ویدئویی ابزارهای پیشرفته‌ای را ایجاد کرده که متخصصان امنیتی را قادر به مدیریت سیستم‌های ذخیره‌سازی موجود می‌نماید. این ابزارها شامل حذف اطلاعات قدیمی در هر دوربین ، حداکثر زمان در دسترس بودن اطلاعات قدیمی به سازمان‌ها این اجازه را می‌دهد که تصاویر مدت‌زمان مشخصی را با بالاترین تعداد اولیه فریم ضبط کرده و پس از زمان مشخصی فریم‌های آن به نصف تعداد فریم‌های اولیه کاهش دهند و مجدداً بعد از زمان مشخص تصاویر بیشتری را با یک‌چهارم میزان فریم اولیه ذخیره نمایند. این روند موجب افزایش بازدهی فرآیند ذخیره‌سازی برای ویدئوها باشند که بتواند امکان دسترسی به چنین سطح قابل‌قبول از ذخیره اطلاعات را برای هر دوربین به‌صورت جداگانه فراهم نماید. به این صورت می‌توان کنترل دقیقی بر روی کیفیت اطلاعات و زمان نگهداری آن‌ها در هر دوربین داشت.

  1. بهره‌گیری از مزایای تحلیل بی‌درنگ ویدئو

زمانی که شیوه‌ای قوی برای جمع‌آوری و انتقال اطلاعات در کنار یک سیستم مدیریتی مناسب موجود باشد. ارزش واقعی یک سیستم نظارتی دیجیتال HD نمایان می‌شود. این سیستم می‌تواند به‌صورت دیجیتال فضای موردنیاز را ارزیابی نموده تا هر موقعیت غیرمعمول و تمام جزئیات مربوط به آن را به‌سرعت و بدون نقض شناسایی نماید، همچنین می‌تواند صحت چهره را نیز تأیید کند. نرم‌افزارهای نظارت ویدئویی پیشرفته می‌توانند به‌طور دقیق‌تری اطلاعات به‌دست‌آمده از سیستم‌های نظارتی را بی‌درنگ ارزیابی نمایند. وقتی‌که نرم‌افزار یک موقعیت را شناسایی کرد می‌تواند متخصصان امنیتی را آگاه نموده تا به‌سرعت موقعیت را بررسی کنند. به دلیل بیشتر بودن جزئیات حاصل از تصاویر HD نتایج به‌دست‌آمده سریع‌تر و دقیق‌تر بوده و درنتیجه منجر به کاهش بحران‌های بالقوه و حل آن‌ها می‌شود.

اگر دوربین نظارتی مگا پیکسلی را معادل با چشم انسان در نظر بگیریم، آنگاه روش‌های ضبط، انتقال، ذخیره و ارزیابی می‌توانند به‌عنوان ذهنی ورای این سیستم نظارتی HD در نظر گرفته شود. با ایجاد یک نرم‌افزار که قادر به انجام فرایندهای انتقال، ضبط و تحلیل تصاویر باشد، متخصصان امنیتی می‌توانند به‌آسانی و به‌صورت تدریجی از سیستم‌های آنالوگ به سیستم‌های دیجیتال گذار نمایند.