0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

FTTH چیست و چگونه کار میکند؟

Fiber to the home (FTTH) یک سیگنال ارتباطی روی فیبر نوری است که از سمت سوییچ‌های مخابرات به منازل تحویل داده می‌شود. بنابراین جایگزین زیرساخت‌های مسی مانند سیم تلفن است. فیبر به خانه یک روش نسبتا جدید است که به‌سرعت در حال رشد بوده و سرعت و پهنای باند بالاتری (حدود 250 برابر سریع‌تر) را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد. و بنابراین از این طریق به‌راحتی می‌توان اینترنت، تلویزیون، امنیت و خدمات صوتی را نیز فعال کرد. فیبر نوری یک‌رشته بسیار شفاف شیشه‌ای است که به نازکی تار موی انسان است. نور داخل کابل فیبر نوری و داخل هسته آن بازتاب پیدا می‌کند و ازآنجاکه روکش فیبر که به آن Clad نیز می‌گویند هیچ نوری را از هسته جذب نمی‌کند لذا موج نور فواصل بزرگی را می‌تواند داخل هسته طی کند.

چرا فیبر بهتر است؟

فیبر نوری برای محیط‌زیست مناسب‌تر است و اصطلاحاً سبزتر می‌باشد. همچنین دوام آن نسبت به مس بیشتر است. مواد خام برای تولید آن (سیلیکون از شن و ماسه) بسیار زیاد است در حالیکه منابع مس در حال کاهش می‌باشد. فیبر کاملاً شفاف است و سیگنالی را از دست نمی‌دهد.

سیگنال‌های نوری برخلاف کابل‌های مسی با یکدیگر در یک کابل تداخل پیدا نمی‌کنند و همچنین تداخل الکتریکی هم باهم ندارند که باعث تضعیف سیگنال صدا نمی‌شود. بنابراین شما مکالمات واضح‌تری را خواهید داشت.

خانه‌های هوشمند در آینده نیاز به سریع‌ترین پهنای باند قابل‌اعتماد دارند که فقط فیبر نوری می‌تواند آن را برآورده کند.

 لطفاً مقاله "روش‌های توزیع شبکه فیبرنوری FTTH در ساختمان ها" را مطالعه بفرمایید.

امکانات بی‌پایان:

توسط این روش ما می‌توانیم یک ارتباط پهن باند با سرعت‌بالا را به خانه‌ها/ یا یک کارگاه/ یا محله‌ها/ یا پارک‌های تجاری عرضه کنیم. وقتی شما از یک ارائه‌دهنده سرویس، خدمات اینترنتی مناسب می‌خواهید بهتر است از کسی این سرویس را بخواهید که از بستر فیبر نوری استفاده می‌کند.

VOIP (خدمات تلفن)

VOIP مخفف Voice Over IP می‌باشد یعنی اصطلاحاً خدمات تلفن از طریق اینترنت. ارتباطات تلفنی خود را در منزل خود تا 30% ارزان‌تر و باکیفیت بهتر برقرار می‌کنید.

چه کدرهایی را با فیبری که در منزل دارید می‌توانید انجام دهید؟

وقتی‌که پهنای باند از طریق فیبر نوری در اختیار شما قرار می‌گیرد هرکسی می‌تواند در یک‌زمان کارهای خود را آنلاین انجام دهد. با buffering برای همیشه خداحافظی کنید.

همچنین کارهای زیر را می‌توانید انجام دهید:

  • دانلود کردن بازی‌ها و اپلیکشین ها خیلی سریع‌تر
  • آپلود کردن عکس‌ها در اینستاگرام و فیس بوک خیلی سریع‌تر
  • Skype با دوستان و فامیل در هر نقطه از دنیا باکیفیت بالا
  • دسترسی به فضای ابری (Cloud app) خیلی سریع‌تر
  • دانلود کردن موزیک و فیلم خیلی سریع‌تر
  • تبدیل ساختمان خود به یک ساختمان هوشمند و مدیریت کردن زندگی خود از راه دور
  • استریم کردن تلویزیون روی اینترنت و پخش آن به‌طور هم‌زمان در چندین دستگاه

اگر هنوز قانع نشده‌اید یک سری به اینترنت بزنید و یک سرچی در مورد مزایای فیبر نوری برای محیط‌زیست نسبت به مس انجام دهید. همین کافی است!

چقدر سریع است؟

100mbps پهنای باندی است که سرعت دانلودها را برای شما آسان می‌کند:

کل آلبوم موسیقی (60MB) در 5 ثانیه

یک فیلم تلویزیونی (350MB) در 30 ثانیه

یک فیلم باکیفیت بالا (1GM) در 2 دقیقه

یک فیلم (4GB) HD در 6 دقیقه

چرا فیبر؟

استفاده از داده‌ها هرسال 2 برابر می‌شود. خدمات جدید ظهور پیدا می‌کنند که نیاز به‌سرعت مناسب دارند. برای دیگر تکنولوژی‌ها به‌غیراز فیبر برآورده کردن این ظرفیت برای نیازهای آینده تقریباً غیرممکن است.

بهبود امنیت:

وجود یک شبکه فیبر امکان استفاده از دوربین‌های) CCTV حرارتی، (Infrared در سراسر آن منطقه را فراهم می‌سازد. دوربین‌های حفاظتی و امنیتی برای کاهش جرم شناخته‌شده هستند و می‌توانند نقش مهمی را در بهبود کلی امنیت مناطقی که پوشش فیبردارند را فراهم سازد.

باوجود فیبر نوری، تصاویر زنده باکیفیت بالا از طریق دوربین‌های مداربسته به شبکه مرکزی منتقل می‌شود ارائه‌دهندگان خدمات امنیتی می‌توانند به‌راحتی با این امکانات زیرساختی، شماره پلاک تشخیص چهره و بسیاری خدمات دیگر را به‌راحتی عملی سازند.

Smart Metering

خدمات در سایر حوزه‌ها مانند هوشمند سازی کنترهای منزل نیز می‌تواند تحت این بستر به‌راحتی امکان‌پذیر شود. اندازه‌گیری مصرف آب و برق، کنترل از راه دور چراغ‌ها، لوازم ویدئو و آیفون تصویری و ... نیز می‌تواند به‌صورت هوشمند مدیریت شود.

خانه‌های باارزش‌تر:

مزیت مهم دیگر FTTH، تأثیری است که بر ارزش دارایی شما به‌عنوان مالک خواهد داشت.

FTTH ارزش‌افزوده و مطلوبیت خانه و محله شمارا افزایش می‌دهد.

فیبر همچنین خدمات پیشرفته‌ای مانند Video On Demand و IPTV که ازجمله خدمات سرگرمی در اتاق نشیمن شما برای شما در دسترس قرار می‌دهد. با فشردن یک دکمه به‌راحتی می‌توانید هر فیلم و سریال و دیگر سرگرمی‌ها را در تلویزیون خود تماشا کنید. IPTV تجربه شما در تلویزیون را کاملاً تغییر می‌دهد وآن را کاملاً بر اساس خواسته شما و در خدمت شما قرار می‌دهد.

IPTV یک سیستم است که از طریق آن خدمات تلویزیون دیجیتال باکیفیت بالا به کاربر تحویل داده می‌شود. با استفاده از زیرساخت‌های شبکه به‌جای ماهواره‌های سنتی!

پیشنهاد باارزش ما با ورود فیبر به ساختمان شما:

  • حذف دیش‌های ماهواره‌ای وانتن ها. (دیش ماهواره مرکزی وانتن ها در اتاق سرور که هزینه راه‌اندازی بالایی هم دارند جایی نخواهند داشت و در خانه کاربر حذف خواهد شد.(
  • درواقع یک اصل زیبایی‌شناسی که حذف تجهیزات اضافی است به منزل افزوده خواهد شد.
  • )VOIP خدمات تلفنی(
  • برقراری تماس از خانه از طریق اینترنت تا دست‌کم 30% ارزان‌تر باکیفیت صدای شفاف
  • تماس‌های داخلی رایگان
  • تمامی کاربران می‌توانند در هر نقطه‌ای رایگان با نگهبانی تماس برقرار کنند.
  • سرعت اینترنت 100Mbps که خیال شمارا آسوده می‌کند.
  • هوشمند سازی ساختمان شما بر اساس نیازی که دارید.
  • اجرای دوربین‌های حفاظتی و امنیتی در کل ساختمان شما و مشاهده تصاویر در هر مکانی که هستید.