0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

OTN، انتقال تمامی اینترفیس‌ها با یک خروجی

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و استفاده از اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری، نیاز به شبکه‌هایی به پهنای باند بیشتر لازم‌الاجرا است. با گسترش روزافزون نیازهای مبتنی بر اینترنت و پهنای باند، نیاز به بسترهای مناسب و کارآمد بیش‌ازپیش در جوامع قابل‌ملاحظه است. استفاده از تکنولوژِی OTN امکان رشد پهنای باند بسیار بالا را برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها فراهم می‌آورد که درنتیجه باعث شکل‌گیری ارتباطات سریع‌تر و باکیفیتی بهتر می‌شود.

در قدم اول به‌عنوان پیشگفتار نحوی عملکرد سوئیچینگ مداری و بسته‌ای را به‌طور مختصر مورد برسی قرار می‌دهیم.

سوئیچینگ مداری:

در سوئیچینگ مداری، گیرنده و فرستنده قبل از ارسال داده، بر روی کانال انتقال به توافق می‌رسند. در این نوع از سوئیچینگ تا زمانی که یک مسیر در اختیار یک ارتباط باشد، آن مسیر توسط سایرnodهاغیرقابل‌دسترس می‌باشد. حتی اگر هیچ‌گونه داده‌ای بین مبدأ و مقصد تبادل نگردد یا به عبارتی دو طرف در حالت سکوت باشند بازهم نمی‌توان از آن کانال برای ارسال داده دیگری استفاده کرد. سیستم‌های تلفن عمومی (PSTN)، سیستم‌های PDH,SDH,OTN, و WDM در رده‌بندی سوئیچینگ مداری قرار می‌گیرند.

سوئیچینگ بسته‌ای:

در این نوع از سوئیچینگ برای انتقال هرگونه پیامی در شبکه، داده‌ها به واحدهای کوچک‌تر قابل شماره‌گذاری تبدیل و به ابتدا و انتهای آن‌ها فایل‌های سرآیندی اضافه می‌گردد. این راهکار به ما تضمین می‌دهد که تمامی داده‌ها به‌طور صحیحی در مقصد قابل پیاده‌سازی باشند. این نوع از سوئیچینک مبنای پروتکل اینترنت (IP) است.

 اگر می خواهید شبکه‌‌ای طراحی کنید که بدون تغییر تکنولوژی قابل ارتقا باشد مقاله "GPON چیست؟" را مطالعه بفرمایید.

OTN و کاربردهای آن:

OTN عبارت است از Open Transport Network به معنی: ﯾﮏ ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺎز ﮐﻪ می‌تواند ﻫﻤﻪ اینترفیس‌های موجود را بدون تداخل با یکدیگر به‌راحتی به فواصل دورتر انتقال دهد. به OTN فناوری بسته‌بندی دیجیتال یا بسته‌بندی کانال نوری نیز گفته می‌شود. OTN با استفاده از پردازش الکتریکی سیگنال و استانداردهای سلسه‌مراتبی دقیقاً مشخص می‌کند که سیگنال‌های نرخ پایین‌تر چگونه در دل سیگنال‌های با نرخ بالاتر OTN قرار گیرند. OTN تمام ترافیک‌های موجود را بر اساس تکنولوژی سلسله‌مراتبی با یکدیگر ادغام نموده و به یک خروجی واحد می‌رسد. OTN مبتنی بر استاندارد ITU-TG709 است. یکی از ویژگی‌های مثبت این استاندارد پیش‌بینی و تصحیح خطای قوی‌تر (FEC) به نسبت نسخه‌های گذشته است. این عملکرد موجب بهبود نسبت سیگنال به نویز (SNR) و درنتیجه ایجاد شبکهٔ نوری باکیفیت‌تری به نسبت قبل می‌شود.

هدف از استفاده از OTN همگرا کردن و یکپارچه‌سازی تمامی پروتکل‌های موجود در شبکه و همچنین دیدی بازتر نسبت به پروتکل‌های آینده است.

از مزیت‌های مهم OTN می‌توان به چند برابر کردن خدمات مختلف بر روی مسیرهای نوری، بهره‌وری طیفی، قابلیت انتقال دیتاهای بزرگ و درنتیجه کاهش هزینه و انعطاف‌پذیر بودن با فناوری‌های جدید را می‌توان نام برد.

با استفاده Sepitam-OTN-1620 شرکت سپیتام، شما می‌توانید ۱۶ سیگنال با پروتکل‌های مختلف را با یکدیگر مالتی پلکس و در یک یا دو طول‌موج مستقل ۱۰ گیگ OTU2 ارسال نمایید. با استفاده از این محصول می‌توان انواع سیگنال‌های Fast Ethernet, GbE, 1/2/4G FC/FICON, STM-1/OC-3, STM-4/OC-12, STM-16/OC-48 و پروتکل‌های ویدئویی مانند DVB-ASI, SD-SDI, HD-SDI, 3G-SDI

را بر روی یک یا دو طول‌موج مستقل ۱۰ گیگ به‌صورت پشتیبان هم ارسال کرد. این محصول مدیریتی بوده و از طریق پورت کنسول یا از راه دور به‌آسانی قابل مدیریت می‌باشد.

استفاده از Sepitam-OTN-1620 ﺑﺎعث اﻓﺰاﯾﺶ بهره‌وری ﻓﯿﺒﺮ، راﻧﺪﻣﺎن ﻃﯿﻔﯽ و کاهش ﻫﺰﯾﻨﻪ و ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ، و همچنین راهکاری هوشمند برای بهینه‌سازی و تجمیع شبکه‌ها در سازمان‌ها وادارات و مراکز صنعتی می‌باشد.